چگونه Xin Liuاولین NFT ها را در فضا با ماهواره ایجاد کرد

این آثار به عنوان اولین NFTهایی که در فضا ایجاد می شوند، از یک آنتن نصب شده در هنگ کنگ برای دریافت فرکانس های رادیویی از ماهواره های آب و هوایی از کار افتاده، استفاده می کنند.

Xin Liu, 2022-01-30-02-59-09-UTC_NOAA-18, from NFT series of images captured by NOAA-15 satellite by antenna in Hong Kong “Atlas,” 2022. © Xin Liu. Courtesy of Blank.art.

به گزارش گالری آنلاین، "اطلس" (2021–اکنون)، سری جدید NFT توسط Xin Liu است که از برخورد فناوری دیجیتال با آنالوگ ایجاد میشود. ماهواره‌هایی که لیو از آنها استفاده می‌کند توسط اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) در سال 1998 پرتاب شدند. داده‌های این دستگاه‌ها به تصاویر نقشه‌کشی تبدیل می‌شوند که کپی‌های زیراکس از عکس‌های نظارتی مناطق کوهستانی زمین را منعکس می‌کند. سپس تصاویر، فراداده های ارسالی و فرکانس رادیویی به عنوان یک NFT برش داده می شوند.

هر اثر در "اطلس" منحصر به فرد است زیرا ماهواره موقعیت جغرافیایی، آب و هوا، و زمانی که هر تصویر گرفته شده است را ثبت می کند. جدا از تصاویر با وضوح بالا که ما به دیدن آن در Google Maps یا گزارش های آب و هوا عادت کرده ایم، سخت افزار منسوخ شده ای که برای تولید این عکس ها استفاده می شود، آنها را به چشم معاصر ما کهنه می کند.دانلود و پردازش ارسال‌هایی که لیو دریافت می‌کند 10 دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد. لیو روند انتظار را - در حین عبور ماهواره و دانلود کامل سیگنال - به عنوان یک تشریفات توصیف کرده است.در زمان دریافت هر تصویر، ماهواره از قبل به مدار خود ادامه داده است و صدها مایل از محل گرفته شده فاصله دارد.



logo-samandehi