شاهکار گمشده «گوئرچینو» پس از حراج موفق در پاریس، در بریتانیا به نمایش درآمد

شاهکاری از «گوئرچینو» که مدت‌ها از یادها فراموش شده بود، در بریتانیا به نمایش گذاشته می‌شود.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، ‌شاهکاری از «گوئرچینو»، نقاش باروک که اخیرا دوباره کشف شده بود، در سال ۲۰۲۲ پس از آن‌که ارزش آن بیش از ۶۰۰۰ دلار تخمین زده شد و در حراجی در پاریس به قیمت ۶۰۰,۰۰۰ دلار فروخته شد، خبرساز شد. این نقاشی موسی (ع) را در حالی به تصویر می‌کشد که به آسمان نگاه می‌کند و دستانش را رو به آسمان گرفته است، ‌در «کاخ وادزدن» واقع در انگلستان به نمایش گذاشته خواهد شد.

«آرت نت» ‌ نوشت، ‌کارشناسان حراجی «Chayette & Cheval» پیش‌تر این نقاشی را به عنوان یکی از آثار شاگردان «گیدو رنی» شناسایی کرده بودند.

با این حال «فابریزیو مورتی»، فروشنده آثار هنری استادان قدیم نقاشی که این اثر هنری را خریداری کرده بود، بلافاصله آن را به عنوان یکی از آثار «گوئرچینو» شناسایی کرد.

این کارشناس در سال ۲۰۲۳ گفت که از فاصله ۱۰۰ متری می‌توان فهمید که این یکی از آثار دوران ابتدایی فعالیت «گوئرچینو» است.

پس از اتمام مراحل مرمت این نقاشی، غباری که بر اثر گذر چندین قرن ایجاد شده بود، از بین رفت و این شاهکار در ماه سپتامبر در با قیمت دو میلیون یورو به بازار عرضه شد.

اکنون این نقاشی در نمایشگاه «گوئرچینو در وادزدن» به همراه چهار نقاشی مهم دیگر این هنرمند که همگی در سال ۱۶۵۱ میلادی خلق شده‌اند، به نمایش گذاشته خواهد شد. بازدیدکنندگان از این نمایشگاه شاهد تکامل سبک نقاشی کردن این هنرمند چیره‌دست در طول زمان خواهند بود.

«گوئرچینو» هنرمند محبوبی بود که همواره از دوک‌ها، پاپ‌ها و درباریان برای خلق تابلوهای نقاشی به او سفارش می‌دادند. از «گوئرچینو» به عنوان هنرمندی یاد می‌شود که به کارگیری تکنیک سایه‌ روشن مهارت بسیار بالایی داشت که البته این مهارت در نقاشی «موسی» نیز به وضوح قابل مشاهده است.

logo-samandehi