مسابقه عکس اینستاگرامی با اجرای طرح‌های گرافیتی

به گزارش گالری آنلاین به نقل از فارس ؛ مسابقه عکس اینستاگرامی «اتوآرت» با اجرای طرح‌های گرافیتی انقلابی روی بدنه اتوبوس های شهریBRT به همت فرهنگسرای ارسباران و با مشارکت سازمان اتوبوسرانی تهران و حومه 18تا 30 بهمن برگزار می‌شود.

این مسابقه اینستاگرامی با هدف آشنایی بیشتر نوجوانان و جوانان با حال و هوای روزهای انقلاب سال 57 در قالب مسابقه عکاسی با موبایل برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر، هنرمندان و طراحان گرافیتی، شعارهای انقلابی و دیوارنگاری‌های سالهای انقلاب مانند (مرگ بر شاه، درود بر خمینی، امام آمد کلیشه روزنامه‌های آن دوران) را بر روی بدنه اتوبوس‌های شهریBRT بازآفرینی کرده، حس روزهای قبل از انقلاب را برای شهروندان تداعی کرده‌اند.

شهروندان تهرانی می‌توانند با مشاهده اتوبوس‌های طراحی شده در سطح شهر و عکاسی با موبایل، عکس خود را با هشتگ اتوآرت ـ ارسباران (#autoart_arasbaran) ارسال کنند.

طبق این گزارش مهلت ارسال عکس‌ها تا 30 بهمن خواهد بود و پس از داوری به 3 عکس برتر جوایز ارزنده اهدا می‌شود.

دیوارنگاری یا گرافیتی به تصویر در آوردن نقش، شکل، حرف، نشانه، نماد، الگوها و کلمه‌ها بر روی دیوار و یا هر مکان عمومی است که برای نوشتن، نقاشی، کنده‌کاری و خط کشی مناسب باشد.

گرافیتی بخشی از هنرهای خیابانی است که در کوچه ،خیابان وسطح شهر دیده می‌شود. هنر گرافیتی در اوایل انقلاب اسلامی ضمن پیوند تنگاتنگ با جنبش های انقلابی نقش موثری در بیان آرمان ها و ایدئولوژی های انقلابی داشته است.

عرفان شهیاد، لیلا اسلامی، حمید سالاری، محمود حضرتی، موحدبیرانوند و مصطفی سلطانی هنرمندان گرافیتی این طرح هستند.

logo-samandehi