شرایط شرکت در دومین دوره مسابقات فن آورد

به گزارش گالری آنلاین ، فن آورد رویدادی است که تلاش می کند تا پلی باشد میان نیروهای مستعد کار و شرکت هایی که به دنبال جذب بهترین ها هستند. در این رویداد رقابتی چالش برانگیز که میان نیروهای مستعد برگزار خواهد شد تا در نهایت ضمن رتبه بندی آن ها، افراد برتر به بهترین شرکت های بازار کار معرفی گردند.

این رویداد که با همکاری انجمن نخبگان دانشگاه صنعتی شریف و معاونت پژوهشی این دانشگاه برگزار می گردد، امسال دومین دوره خود را پشت سر می گذارد. رقابت ها در این دوره در شش رشته برنامه نویسی کامپیوتر، برنامه نویسی تلفن های هوشمند، دادی کاوی، برق، معماری و گرافیک صورت می پذیرد و علاقه مندان تا ۲۰ مهر ماه برای ثبت نام فرصت دارند.

شایان ذکر است که مرحله اول فن آور به صورت اینترنتی برگزار می شود و راه یافتگان به مرحله دوم، به صورت حضوری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. در نهایت نیز مرحله آخر مسابقات که با شرکت ۵۴ نفر نخست برگزار می گردد، در قالب برنامه ای تلویزیونی اجرا می گردد.

شما نیز در صورتی که علاقه مند به حضور در دومین دوره فن آورد هستید، می توانید جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت این مجموعه مراجعه فرمایید.

رقابت فن آورد در رشته گرافیک چگونه است؟

رقابت فن آورد در رشته گرافیک با به‌کارگیری یک شیوه متفاوت و منحصربه فرد می کوشد طراحانی که بیشترین مهارت، تناسب و بازدهی را در بازار کار گرافیک دارند شناسایی و رتبه بندی کند. به همین منظور در این رقابت مسئله اصلی، مجموعه مهارت های فنی، هنری، رفتاری و اجتماعی طراح است نه صرفا کیفیت محصول خروجی او. از طرف‌دیگر گرایش های رقابت در این رشته نیز با توجه به نیاز بازار کار در کشور انتخاب شده اند.

هرچند در این رقابت نیز طراحان باید به طراحی نیازهای بصری مطرح شده در رقابت بپردازند اما امتیاز نهایی طراحان که بر اساس آن نفرات برتر تعیین خواهند شد، با توجه به مجموعه ای از شاخص های از پیش تعیین شده (که کیفیت اثر نهایی طراح فقط بخشی از این شاخص ها است) مشخص خواهد شد.

گرایش های رشته گرافیک

طراحی هویت بصری
تبلیغات
طراحی سایت
تصویر‌سازی

توضیحات مرحله مقدماتی

هر شرکت کننده لازم است ابتدا در سایت مسابقات ثبت نام کرده و نسبت به انتخاب یکی از گرایش های سه گانه رشته گرافیک اقدام کند. (البته شرکت در چند گرایش نیز بلامانع است).

در این مرحله هر یک از شرکت کنندگان باید حداکثر ۱۵ پروژه گرافیکی خود را ارسال کنند.

پروژه گرافیکی می تواند فقط یک نشانه یا یک مجموعه هویت بصری کامل یا یک پوستر، یا مجموعه پوستر، یا بسته بندی و… باشد که تصمیم در مورد هر پروژه به عهده شرکت کننده است.

پروژه‌های ارسالی لازم نیست حتما ذیل گرایش ثبت نام شده باشند. آثاری که زیرمجموعه گرایش انتخابی شرکت کننده هستند، از امتیاز بیشتری برخوردار خواهند شد (به بخش نحوه امتیازدهی مراجعه کنید).

* شرکت‌کنندگان در گرایش تصویر‌سازی توجه داشته‌باشند که تمامی پروژه‌های ارسالی ایشان باید مرتبط با تصویر‌سازی باشد.

شرکت کنندگان در نحوه ارائه و پرزنت پروژه های خود کاملا آزاد هستند.

حداکثر حجم مجموع پروژه ها نباید بیشتر از ۱۵۰ مگابایت باشد.

نحوه امتیازدهی و انتخاب مرحله مقدماتی

در مرحله مقدماتی پروژه های ارسال شده تمام شرکت کنندگان بر اساس سه شاخص زیر امتیازدهی خواهند شد:

۱- تایید کیفیت استاندارد پروژه
۲- هماهنگ بودن پروژه با گرایش انتخابی
۳- کیفیت ارائه و پرزنت

یادآوری: همانطور که گفته شد هماهنگ بودن پروژه با گرایش انتخابی فقط یکی از ملاک‌های امتیازدهی است. چنانچه پروژه ای به تایید هیئت انتخاب و داوری برسد و از ارائه و پرزنت مناسبی برخوردار باشد، به همان اندازه امتیاز کسب خواهد کرد.
سپس در هر گرایش تعداد ۱۵تا ۲۰ طراح که بیشترین امتیاز را کسب کرده اند، برای رقابت در مرحله اصلی انتخاب خواهند شد. در این مرحله برای همه شرکت کنندگان کارنامه صادر و ارسال خواهد شد.

توضیحات مرحله اصلی

این مرحله به صورت حضوری و در یک مکان واحد برگزار می‌شود.

نفرات برتر مرحله مقدماتی که بیشترین پروژه تاییدشده (و بیشترین امتیاز) را داشتند در این مرحله به صورت حضوری در گرایش انتخابی خود به رقابت می‌پردازند.

در مرحله اصلی شرکت کنندگان بر اساس سفارش های واقعی با حضور سفارش دهنده و با راهنمایی و نظارت متخصصان و اساتید خبره هر گرایش، به رقابت می‌پردازند.

نحوه امتیازدهی مرحله اصلی

شرکت کنندگان در مرحله حضوری بر اساس شاخص‌های دوازده گانه زیر امتیازدهی می‌شوند:

۱. خلاقیت و ایده
۲. پرداخت و اجرا
۳. پرزنت وارائه پروژه
۴. قدرت تعامل و برقراری دیالوگ با مشتری
۵. هماهنگی و انطباق با بریف
۶. توانایی ارائه گزینه های مختلف به مشتری
۷. رضایت نهایی مشتری
۸. برخوردار بودن از مهارت های هنری مختلف
۹. سرعت عمل
۱۰. آشنایی با مهارت های چاپ و روش‌های خروجی مختلف
۱۱. مهارت داشتن در گرایش‌های مختلف گرافیک
۱۲. رزومه قبلی

هر یک از این شاخص ها به صورت جداگانه توسط هیئت داوران و سفارش دهندگان امتیازدهی شده و مجموع امتیازات هر طرح مشخص می‌شود.

نفرات برتر رقابت فن‌آورد بر اساس مجموع امتیاز مرحله مقدماتی و مرحله اصلی مشخص خواهند شد.

جوایز

نفر اول هر گرایش
۷ سکه تمام بهار آزادی + گواهی معتبر احراز مهارت + حضور در مستند مسابقه تلویزیونی

نفر دوم هر گرایش
۵ سکه تمام بهار آزادی + گواهی معتبر احراز مهارت + حضور در مستند مسابقه تلویزیونی

نفر سوم هر گرایش
۳ سکه تمام بهار آزادی + گواهی معتبر احراز مهارت + حضور در مستند مسابقه تلویزیونی
همچنین نفرات برتر کل علاوه بر جوایز اعلام‌شده از تضمین نامه استخدام با حقوق بین ۲ تا ۳ ملیون تومان نیز بهره مند خواهند شد.

زمان بندی

مهلت ثبت نام و ارسال آثار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴
اعلام نتایج مرحله مقدماتی و دعوت از نفرات برتر: ۲۵ آبان ۱۳۹۴
زمان و مکان برگزاری مرحله اصلی: تهران – آذرماه ۱۳۹۴

logo-samandehi