جشنواره عکس «خیام» برگزار می‌شود

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، جشنواره بین‌المللی عکس خیام، تنها جشنواره ایرانی زیر نظر فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ)، انجمن سلطنتی عکاسی انگلستان (RPS) و انجمن عکاسی آمریکا (PSA) است. عکس‌های راه‌یافته به این جشنواره، ضمن ثبت در آرشیوFIAP و PSA به نام عکاس برای دریافت القاب FIAP و PSA نیز محاسبه خواهد شد.

نخستین و دومین جشنواره خیام با دریافت آثار هنرمندان 75 کشور عنوان پرشرکت‌کننده‌ترین جشنواره ایرانی را به‌دست آوردند. این جشنواره تنها جشنواره ایرانی بود که تعداد شرکت‌کنندگان خارجی آن از شرکت‌کنندگان ایرانی بیشتر بود. آثار برتر در 32 شهر به‌نمایش درآمد. همچنین مطابق قوانین فیاپ، کتاب جشنواره نیز به تمام شرکت‌کنندگان اهدا شد (حتی شرکت‌کنندگانی که عکس‌شان در جشنواره پذیرفته نشد). این کتاب توسط فیاپ با امتیاز 5 ستاره (بالاترین کیفیت) ارزش‌گذاری شد.

فراخوان سومین دوره جشنواره به 10 زبان ترجمه شده است. مطالعه دقیق و کامل فراخوان، انتخاب عکس‌ها، تغییر اندازه عکس‌ها با توجه به راهنمای تغییر سایز عکس، ثبت نام در سایت جشنواره، واریز هزینه ثبت نام و آپلود عکس‌ها، مراحل شرکت در جشنواره هستند.

عکس‌های منتخب به‌صورت تور و به مدت یک سال در پنج قاره و در بیش از 30 شهر ایران به‌نمایش درخواهند آمد که به ترتیب حروف الفبا عبارتند از اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، ایلام، بابل، بوشهر، تبریز، تهران، خرم‌آباد، رشت، زاهدان، سنندج، شاهرود، شهرکرد، شیراز، قزوین، قشم، قم، کرج، کرمانشاه، گرگان، مشهد، نیشابور، همدان و یاسوج.

پنج‌هزار دلار جوایز نقدی برای برندگان در نظر گرفته شده است. هفت نفر از برندگان در زمان برگزاری جشنواره مهمان جشنواره خواهند بود. در مجموع 130 جایزه و تقدیر به بهترین عکس‌های ژانرهای مختلف اهدا می‌شود. عکس‌های برنده توسط برگزارکننده چاپ شده و به‌نمایش درمی‌آیند. هیئت داورانی از فرانسه، چین، عمان و ایران عکس‌ها را داوری خواهند کرد.

ثبت نام و دریافت عکس‌ها از 14 مهر آغاز شده و 24 آذر آخرین مهلت ثبت نام و دریافت عکس‌ها اعلام شده است. داوری آثار از 29 آذر تا 10 دی انجام می‌شود. 20 دی‌ماه زمان اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان و نامزدهای جوایز خواهد بود. اهدای جوایز و برپایی نمایشگاه اردیبهشت 1395 اعلام شده است که در مراسم اهدای جوایز کتاب جشنواره نیز توزیع می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره مراجعه کنند یا روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 18 با شماره دبیرخانه 02188172732 تماس بگیرند.

logo-samandehi