با آثار سالانه «بهارستان» سلفی بگیرید و برگزیده شوید

به گزارش گالری آنلایه به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ همزمان با برگزاری سالانه هنرهای شهری بهار تهران (بهارستان) شهروندان می توانند با عکاسی از این آثار در مسابقه عکاسی این رویداد هنری مشارکت کنند.
این مسابقه هنری در دو بخش سلفی (عمومی) و بخش حرفه‌ای برگزار می‌شود. بخش عمومی، شامل عکس‌های سلفی با المان‌های محیطی نوروز در سطح شهر تهران اعم از حجم‌های شهری ویژه نوروز و تخم مرغ‌های رنگی سطح شهر تهران می‌شود.
حضور در این بخش برای تمامی علاقه مندان به عکاسی سلفی آزاد است و هر شرکت کننده می تواند حداکثر ۳ عدد عکس سلفی برای دبیرخانه ارسال نماید. همچنین فایل اصلی عکس باید نزد صاحب عکس موجود باشد و پس از راه یابی اثر، لازم است عکاس فایل اصلی عکس را به ایمیل مشخص شده ارسال نماید.
بخش حرفه‌ای این مسابقه نیز شامل عکس‌های حرفه‌ای با کیفیت بالا از المان‌های شهری شهر تهران در مراحل اجرایی المان‌ها و یا در مرحله نهایی و آفرینش هنری المان‌های هنری رویداد بهارستان است.
حضور در این بخش نیز برای تمامی هنرمندان و علاقه مندان به عکاسی در این جشنواره آزاد است و هر عکاس می‌تواند حداکثر ۵ قطعه عکس به صورت سیاه و سفید یا رنگی در این بخش ارسال نماید.
فایل اصلی عکس باید نزد صاحب عکس موجود باشد و پس از راه یابی آثار، لازم است عکاس فایل اصلی عکس را با فرمت تیفف در قالب لوح فشرده (دی وی دی) با درج مشخصات کامل (نام و نام خانوادگی، آدرس و شماره تلفن همراه) به دبیرخانه ارسال نماید.
همچنین برگزار کننده فراخوان حق استفاده از عکس‌ها را در کلیه نشریات، مطبوعات، سایت‌های اینترنتی، سایت سازمان زیباسازی شهر تهران، شهرداری تهران و... را داشته و به نمایش در آوردن آن‌ها در سایر مکان‌ها در داخل و خارج از کشور را با حفظ حقوق معنوی عکس برای خود محفوظ نگه می‌دارد.
علاقمندان برای ارسال عکس سلفی می‌توانند در اینستاگرام شخصی شرکت‌کنندگان با هشتک "بهارستان ۹۵#" یا "baharestan ۹۵# " و تگ کردن صفحه اینستاگرام بهارستان ۹۵ به آدرس @بهارستان۹۵، اقدام کنند. ذکر نام و نام خانوادگی در زیر عکس‌ها الزامی است.
همچنین ارسال عکس سلفی به صورت دایرکت برای صفحه اینستاگرام بهارستان ۹۵ به آدرس @بهارستان۹۵ و همچنین ارسال عکس سلفی به صورت فایل بر روی سایت سازمان زیباسازی " www.zibasazi.ir" ، بخش مختص فراخوان عکاسی بهارستان ۹۵ نیز فراهم است.
لازم به ذکر است در بخش عکس سلفی به سه نفر برگزیده این مسابقه عکاسی به انتخاب هیئت داوران لوح تقدیر جشنواره و یک عدد نیم سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد و به ۱۰ نفر که بیشترین تعداد لایک را دریافت نموده باشند دوربین فوجی فیلم اینستکس مینی ۸ اهدا خواهد شد.
در بخش حرفه‌ای به نفرات اول تا سوم علاوه بر لوح تقدیر مبلغ ۲۵، ۱۵ و ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت. همچنین به عکس‌های راه یافته به نمایشگاه نیز مبلغ یک میلیون ریال حق تالیف تعلق خواهد گرفت.
آخرین مهلت ثبت ‌نام و ارسال عکس‌ها ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ است و داوری و اعلام نفرات برگزیده، اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ خواهد بود. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس اینترنتی سایت سازمان زیباسازی شهر تهران (www.zibasazi.ir) مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است؛ رویداد هنری بهارستان (سالانه هنرهای شهری بهار تهران) از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می‌شود. این رویداد هنری در سه محور اصلی خیابان ولیعصر (عج) از میدان راه آهن تا میدان تجریش و محور خیابان انقلاب از میدان انقلاب تا میدان فردوسی و نیز محور بلوار کشاورز از پارک لاله تا میدان ولی عصر (عج)، توسط هنرمندان به صورت استند در نقاط مشخصی به خلق اثر هنری برای بهار ۹۵ پرداخته اند. این آثار شامل ۲۵۰ اثر حجمی و نیز ۲۳۰ اثر نقاشی برای تخم مرغ‌های نوروزی است.


logo-samandehi