موزه پارک مجسمه سازی نروژ از معماران بیگ/گزارش تصویری

Share

گروه معماری بیارکه اینگلس پلان هایی برای ساختمان جدید موزه ای بر روی زمین های پارک مجسمه سازی کیستوفُس در نروژ را منتشر نموده است. طرح معماران بیگ که با همکاری 4 شرکت بزرگ دیگر به اجرا می رسد، زیربنایی برابر 1400 متز مربع دارد و ساخت آن از ابتدای سال 2016 آغاز می گردد.

پارک مجسمه ی نروژ که محل آثار هنرمندانی چون آنیش کاپور، اولافور الیاسون و المگرین و دراگست است در فاصله ی یک ساعتی با اوسلو در مجاورت رودخانه ی رانسلوا قرار دارد. این پارک که در اطراف یک کارخانه ی کاغذسازی تاریخی قرار گرفته است شامل سدهای خاکی بر روی این آبراهه و یک پل قدیمی به عنوان تنها گذرگاه رودخانه می باشد.

طرح پیشنهادی معماران بیگ، یک مکعب مستطیل ساده است که بر روی دهانه رودخانه کشیده شده و با یک پیچ در میان آن، نقش پل دوم را برای پارک بازی می نماید. این استودیو گفته است: "این طرح، مجموعه ای از فضاهای پیوسته را ایجاد می کند. گالری هایی عمودی که بر روی هم قرار گرفته اند و در سمت جنوب به مدیاها، نقاشی ها و مجسمه سازی ها اختصاص یافته و در سمت شمال شامل یک گالری باز و افقی، ایده آل برای مجسمه ها و اینستالیشن های بزرگ می باشد."

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

logo-samandehi