نصب آثار تصویرگران ایرانی در تورین ایتالیا

چندی پیش فراخوانی تحت عنوان طراحى نماد شهر تورین ایتالیا در سایت گالری آنلاین منتشر شد، که هنرمندان ایرانی، محمد بررنگی، فایزه ناظری، آرزو باغ شیخی و نگار کردونی با شرکت در این رویداد و ارسال آثار خود به عنوان هنرمند برگزیده انتخاب شدند و آثارشان در این شهر نصب شد.

به گزارش گالری آنلاین، در این رویداد هر تصویرگر باید با استفاده از خلاقیت های هنری و بهره گیری از نماد شهر تورین ، بنای "مول آنتونلیا(Mole Antonelliana) " هویت بصری جدیدی را برای این شهر ایجاد می کرد.

شرکت کنندگان باید یک تصویر گرافیکی و یا الگوهایی دکوراتیو در غالب بنای مول آنتونلیا می ساختند، که هنرمندان ایرانی نیز با ارسال طرح های خود موفق به کسب مقام در این رقابت شدند و آثار پذیرفته شدگان طی مراسمی در شهر تورین نصب شد.

محمد بررنگی یکی از هنرمندان منتخب این رویداد که برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی، تدریس در دانشگاه و برگزاری ورک شاپ های متعدد را در کارنامه خود دارد، پیش از این در یک مصاحبه با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با آثار خود بیان کرده بود:

سعى کردم در کارهایم سبک و سیاق شرقى بودن لحاظ بشود و البته از المانهایى چون قفل و تایپ هاى ایرانى روى کاغذ هایى که خودم رنگ مى زنم و درست مى کنم، استفاده کرده ام. فکر مى کنم براى بیننده بسیار جذاب تر خواهد بود تا آثارى را ببیند که حال و هواى همان جایى را دارد که هنرمند در آن زاده شده است.

نگار کردونی در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در مورد اثر خود توضیح داد: خروس درفرهنگ اسلامی و حتی در فرهنگهای ملل مختلف مقام والایی دارد. من با توجه به وارد شدن به سال خروس این ایده به ذهنم رسید و با نرم افزار های گرافیکی کار خود را اجرا کردم .

logo-samandehi