تصویرساز ایرانی نماینده آسیا در جشنواره هنری کلمبیا شد

هنرمند تصویر ساز ایرانی " محمد بررنگی" با ارسال اثر هنری خود به جشنواره هنری کلمبیا موفق شد به عنوان تنها نماینده از قاره آسیا در این رویداد بین المللی حضور پیدا کند.

به گزارش گالری آنلاین، جشنواره هنری کشور کلمبیا از سال 2010 در شهر بوگوتا با همکاری یک گروه از تصویرگران و دانشگاه ها، دانشگاه لوبرتادورس، دانشگاه جورج تادیو لوزانو، هییت علمی هنر دانشگاه فرانسیسکو جز کالداس و همراهی سازمانهایی مثل. تصویرگران کلومبیا، مداد آبی، آکادمی فابل و ... برگزار میشود.

در این رویدا تصویر گرانی از کشورهای مختلف دنیا از جمله، مکزیک، آرژانتین, اروگویه, ونزویلا, جمهوریه تونس, اسلواکی, اسپانیا , پرو, ایتالیا, ایران, ژاپن، کلمبیا و ... حضور دارند.

تصویر اثر "دوران كودكی "
اثر منتخب محمد بررنگی در جشنواره هنر کلمبیا

این اثر مربوط میشود به نوشته نویسنده آرژانتینی خانم ماریال زوچی

محمد بررنگى، برنده دیپلم افتخار جشنواره تصویر گرى بلگراد 2009 ، برنده فستیوال cow 2015 اکراین، پذیرفته شده در فستیوال چاپ دستى ترکیه 2016 ،پذیرفته شده در فستیوال تصویرسازى شارجه دبى 2016 است و در تصویر سازى آ لیس ( همیشه وقت چاى ) تور اروپا 2015 -تا 2017 حضور داشته است.

وی همچنین در جشنواره فجر دوره چهارم 2012 و هشتم 2016، در کتاب سال دانشجویى (انتشارات سمت ) پذیرفته شده و با انتشارات شباویز ، تصویرسازى کتاب گربه اى که مى خواست ببر باشد نوشته کامبیز کاکاوند ، تصویرسازى کتاب گاومیش ، طراحى روى جلد رمان معبد رحیلا انتشارات عبدى ، مجله سروش کودکان 2009 همکاری داشته است.

محمد بررنگى برگزاری چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی در داخل و خارج از کشور را نیز در کارنامه خود دارد و اخیرا ورک شاپ وی برای جنگ زدگان سوری در سوریه برگزار شد.

این هنرمند تصویر ساز در سال 2016 مقاله ای با موضوع برسى جایگاه نقش ها و آرایه هاى هنر سنتى ایران در تصویرسازى کتاب کودک و نوجوان چاپ کرده است و در مصاحبه ای در حاشیه نمایشگاه وی در گالرى ravintolaloop فلاند با او داشتیم بیان کرد:

سعى کردم در کارهایم سبک و سیاق شرقى بودن لحاظ بشود و البته از المانهایى چون قفل و تایپ هاى ایرانى روى کاغذ هایى که خودم رنگ مى زنم و درست مى کنم، استفاده کرده ام. فکر مى کنم براى بیننده بسیار جذاب تر خواهد بود تا آ ثارى را ببیند که حال و هواى همان جایى را دارد که هنرمند در آن زاده شده است.

مطالب مرتبط:

logo-samandehi