درخشش هنرمند تصویر ساز ایرانی در رقابت IV Tragaluz کلمبیا



محمد بررنگی، هنرمند تصویر ساز ایرانی در رقابت تصوی سازی IV Tragaluz که توسط Tragaluz Editores، ناشر کتاب واقع در مدلین کلمبیا سازمان یافته بود، به موفقیت رسید.
به گزارش گالری آنلاین، در این رویداد از 30 کشور 900 طرح از کشورهایی همچون روسیه, ایتالیا, آلمان, سوید , ایران , پاکستان , برزیل , ونزویلا, کلومبیا و... به دست داوران رسید که در نهایت یک لیست ده نفره از فینالیست ها اعلام شد.
هنرمند منتخب این لیست، محمد بررنگی فشتامی از ایران است، اثر وی تصویرسازی تحت عنوان میراث زندگی، متاثر از داستان نویسنده آرژانتینی ماریل زوچی است.
داوران این رقابت ضمن تقدیر از محمد بررنگی دلیلی اینکه تصویر اثرش، آنها را تحت تاثیر قرار داد تا انتخابش کنند، چنین عنوان کرده اند: باید تاکید کنیم که چه قدر قدرت این تصویر بر ما تاثیر گذاشت تا به یک کشور و یک فرهنگ دیگر در مسافتی کوتاه سفر کنیم. این امکان تصویر سازی است که هنر و ادبیات را به هم ربط میدهد.
تکنیک طراحی و تصویر، حاشیه راهنما، تسلط چهره ی فردی که در داستان در حال بازی است و ... ما را به خیال بافی متقاعد می کند.
این صفتی برای کتاب است که به عنوان یک شی در طول قرن ها و قرن ها به عنوان یک وسیله از طریق دانش عبور میکند و حرف را به همه ی جهات سیاره می برد.
این طرح قدیمی از سالهای پیش احساس می شود و دست به دست باقی مانده است. کسانی که باعث شدند تا ما احساس کنیم که یک گنج و یک سند منحصر به فرد را پیدا کردیم که شاهد جهان خارجی است و با چشمان ما قابل درک است. ما پیکره ها را اینگونه تفسیر کردیم که منظره از یک جشن، بازی و یا کارناوال است.
رنگ و ترکیب بندی به ما درباره ی یک هنرمند می گوید که جنبه های هنر و صنعت خودش را کنترل میکند و به آینده جلو می برد و با اشکال گرافیکی روبرو میشود. او همچنین درک کرده است که بخش مکملی برای متن ارائه داده است و خودش را به طراحی محدود نکرده.
طرح میتواند اثری را به عنوان یک قطعه ی مستقل خلق کند، اگر چه با متنی غنی، همراه شده است.
نتیجه نهایی که بدست می آید تاثر گذاری بر احساسات مخاطب مخاطب است.




آدرس سایت رقابت :

https://www.tragaluzeditores.com/resultados-iv-premio-internacional-tragaluz-de-ilustracion/



مطالب مرتبط:


logo-samandehi