برگزاری نمایشگاه تصویرسازی محمد بررنگی در موزه هنر نو استونی

"هدفم این بوده است که اثری خلق کنم تا بیننده با دیدن آن سفر کند، سفری خیالی به شرق، به ایران، که شاید هرگز هم شانس دیدن شرق را نداشته باشد." این را محمد بررنگی، هنرمند تصویر ساز ایرانی در گفتگویی که به مناسبت نمایش آثارش در موزه هنر نو استونی برگزار شد، بیان کرد.

نمایش آثار این هنرمند از 21 سپتامبر تا 29 اکتبر در این موزه برپا خواهد بود.


محمد بررنگی در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین، در رابطه با برگزاری این نمایشگاه بیان کرد:

این نمایشگاه برای بار دوم در کشور استونی برگزار شده بود که به درخواست برگزار کنندگان در دو زمان مختلف و در دو فضای مختلف برپاشد. سال پیش نمایشگاه اول در موزه کودکان استونی و امسال در موزه نیو آرت کشور استونی برگزار شد. نخستین نمایشگاه به اسم رویا بود و عنوان دومین نمایشگاه از سوی موزه انتخاب شد.

روند تکمیل و ارسال آثار حدود شش ماه به طول انجامید و تعداد 48 اثر در سایز های 60*40 و 30*30 که بیشتر کارها در سایز 40*60 است یه نمایش درآمد.


بررنگی در رابطه با سبک و تکنیک آثار ارائه شده بیان کرد: استفاده از المانهای شرقی و استفاده از تایپ برای شکل دادن به کاراکتر ها و در نهایت چاپ، این مجموعه را کنار هم قرار داد. همیشه هدفم این بوده است که اثری خلق کنم تا بیننده با دیدن آن سفر کند، سفری خیالی به شرق، به ایران، که شاید هرگز هم شانس دیدن شرق را نداشته باشد.

گفتنی است این هنرمند به زودی در نمایشگاهی گروهی در گالری Vane نیوکاسل انگلیس حضور خواهد داشت و چهار اثر از او به نمایش در خواهد آمد.

مطالب مرتبط:



logo-samandehi