«صبا»، «کارگاه شعر و ترانه» برگزار می‌کند

«موسسه‌ی فرهنگی‌هنری صبا» با همکاری «موسسه‌ی فرهنگی‌هنری آوای حنانه»، در ادامه‌ی دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، اولین «کارگاه شعر و ترانه» خود را با «علیرضا راهب» آغاز خواهد کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه‌ی فرهنگی‌هنری صبا ـ وابسته به فرهنگستان هنر ـ این کارگاه در دوره‌ی یکِ خود شامل آموزش این محورها خواهد بود:

۱) شناخت زبان: پیدایش زبان، انواع زبان، پراکنش گروه‌های سه‌گانه‌ی زبانی در جهان امروز

۲) ادبیات چیست؟

۳) شعر چیست؟

۴) آشنایی با موسیقی شعر

۵) موسیقی شعردر گروه های سه گانه زبانی

۶) آموزش موسیقی شعر: وزن، قافیه، تقطیع

۷) شناخت قالب‌های شعری ایران

۸) سرایش و تألیف دسته‌جمعی شعر و ترانه

۹) نقد و بررسی شعرها و ترانه‌های اعضای کارگاه


این کارگاه در ۱۰ جلسه‌ی ۳ ساعته ـ سه‌شنبه‌ها، ساعت ۱۶ تا ۱۷ ـ برگزار خواهد شد. شروع دوره‌ی یک از تیرماه بوده و متقاضیان و علاقمندان تا ۳۰ خرداد مهلت دارند تا جهت ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر با شماره: 09013717848 (پیام رسان whatsapp) و: 66487536 داخلی 205 تماس حاصل نمایند.


«علیرضا راهب» مدرس این کارگاه، صاحب تألیفات متعددی در شعر و پژوهش‌های ادبی از جمله: «دو استکان عرق چهل‌گیاه»، «عشق پاره‌وقت»، «از چشمه تا دریا» و... بوده و به تازگی نیز مجموعه‌های «گروه‌خونی آهِ‌مثبت»، مجموعه.شعرهای ترکی گ‌استانبولی و مجموعه‌شعرِ «گورزا» را به زیر چاپ برده است. وی بیش از دو دهه است که به تدریس مبانی شعر و ترانه و آموزش به شاعران و ترانه سرایان جوان مشغول است.


اولین دوره‌ی «کارگاه شعر و ترانه» در محل تالار «حوض‌خانه» موسسه‌ی فرهنگی،هنری و پژوهشی صبا به نشانی «خیابان طالقانی، ابتدای خیابان شهید برادران مظفر(صبا)، ورودی غربی، شماره 125 برگزار می‌شود.

logo-samandehi