رونمایی از پوستر جشنواره فیلم ونیز

پوستر هفتادودومین جشنواره فیلم «ونیز» با ادای احترام به سینمای هنری و تصاویری از «ژان پیر لئو» بازیگر فیلم «چهارصد ضربه» و «ناتاشا کینسکی» بازیگر معروف آلمانی رونمایی شد.

طراحی این پوستر را برای چهارمین سال پیاپی «سیمونه ماسی» بر عهده داشته است و همچون چند دوره اخیر از زاویه دید تمثیلی و روایی برای طراحی آن استفاده شده است.

در پوستر امسال جشنواره فیلم ونیز و در نمای نزدیک چهره «ناتاشا کینسکی» بازیگر معروف آلمانی فیلم‌هایی چون «پاریس تگزاس» و «بسیار دور، چنین نزدیک!» ساخته «ویم وندرس» دیده می‌شود که یادآور فیلم‌های هنری در دهه 1980 میلادی است و در تصویر پس‌زمینه نیز تصویری از «ژان پیر لئو» بازیگر فرانسوی فیلم «چهارصد ضربه» در نقش «آنتوان دوانل» طراحی شده است.

«ژان پیر لئو» نخستین بار در ۱۴ سالگی در فیلم «چهارصد ضربه» و در نقش« آنتوان دوانل» مقابل دوربین «فرانسوا تروفو» ظاهر شد و بازی او در این فیلم مورد توجه قرار گرفت و سپس در چهار فیلم دیگر «تروفو» که ادامه شرح احوال «آنتوان دوانل» بود نیز بازی کرد.

سال گذشته نیز پوستر جشنواره فیلم ونیز به تصویری از فیلم «چهارصد ضربه» ساخته «فرانسوا تروفو» اختصاص یافته بود و در دو سال پیش از آن نیز با الهام از فیلم «ابدیت و یک روز» ساخته «تئو آنجلوپولوس» و «و کشتی به راهش ادامه می‌دهد» از «فدریکو فلینی» طراحی شده بود.

ماسی معتقد است؛ این چهار پوستر از سال 2012 تا کنون و با الهام از چهار فیلم مختلف ساخته شده است، در کنار هم داستانی را روایت می‌کند و از شرکت کنندگان در این رویدادسینمایی درخواست کرده تا داستان خود را بر اساس این چهار پوستر بسازند.

«سیمونه ماسی» که در چند سال اخیر علاوه بر طراحی پوستر ونیز، ساخت سکانس 30 ثانیه‌ای و رسمی آغازین این رویداد سینمایی را نیز بر عهده داشته است، امسال نیز با استفاده از طرح دستی 300 تصویر از کارگردانانی چون «فلینی»، «آنجلوپولوس»، «وندرس»، «تارکوفسکی» و «تروفو» این سکانس کوتاه را ایجاد کرده است.

«ماسی» در سال 2012 جایزه بهترین فیلم کوتاه جوایز «دیوید دی دوناتلو» موسوم به اسکار سینمای ایتالیا را کسب کرد.

هفتاد و دومین جشنواره فیلم ونیز از دوم سپتامبر آغاز می‌شود و تا ۱۲ سپتامبر (11 تا 21 شهریور ماه )ادامه خواهد داشت و ریاست هیات داوران بخش رقابتی آن برعهده «آلفونسو کواران»، کارگردان مکزیکی و برنده اسکار فیلم «جاذبه» است.


پوستر ونیز 2012


پوستر ونیز 2013


پوستر ونیز 2014


پوستر ونیز 2015

logo-samandehi