طرح یک تقاضا توسط انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی


این درخواست با هدف پررنگ‌تر کردن حضور عکاسان مطبوعاتی ایران در عرصه هنر و فرهنگ کشور و کمک به ارتقای سطح همکاری با دیگر بخش‌های هنرهای تجسمی مطرح شده است.

در بخشی از این درخواست آمده است: همان‌گونه که استحضار دارید، انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران تشکلی فرهنگی، مطبوعاتی و صنفی است که فعالیت خود را از سال 1378 با هدف شناسایی و معرفی هویت شغلی عکاسان مطبوعاتی ایران آغاز کرده است. پر واضح است در عرصه هنر، عکس به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین و ماناترین هنر، جایگاه بی‌نظیری در خانواده آثار مجسم عصر نوین شناخته می‌شود که حاصل و برآیند ذوق سرشار و زلال صاحبان اثر بوده و هست.

خوشبختانه با تأسیس این انجمن، نقش جمع‌آوری و تمرکزبخشی برای اهالی این قشر ایفا کرده و با شناسایی دغدغه ها و مشکلات آن‌ها موفق به برطرف کردن آن شده است. برپایی نمایشگاه‌ها، جلسات هم‌اندیشی، کلاس‌های علمی - آموزشی، سمینارها، همکاری با دیگر ارگان‌ها تأثیر فراوانی در رشد و بالندگی این هنر دو وجهی (هنر و رسانه) داشته، به‌طوری که در شمار یکی از فعال‌ترین و تأثیرگذارترین انجمن‌های هنری در سال‌های اخیر تلقی شده است.

در این میان، عکاسان مطبوعاتی، خانه هنرمندان ایران را (از ابتدای تأسیس آن) به‌عنوان چتری واحد می‌دانند که خانواده هنری کشور مشتمل و متشکل از اهالی و صنوف مختلف و شاخه‌های گوناگون هنر را در زیر سایه خود گرد آورده تا همه، مسائل و موضوعات خود را از یک کانال واحد و متمرکز دنبال کنند.

امیدواریم با نگاه مساعد و استقبال آن جمع فرهیخته بتوانیم با افتخار این انجمن را که نخستین انجمن عکاسان کشور است با نام عضوی از اعضای شورای عالی خانه هنرمندان ایران بنامیم تا در کنار یکدیگر به افق‌های بلند دست یابیم.

منبع : ایسنا

logo-samandehi