˝کیوسک آرزو˝ آرزوهای مردم تهران را ثبت می‌کند


مهران راد هنرمند پروژه‌های هنری "هم‌تجربگی" درباره بخش جدید این پروژه‎ها که "کیوسک آرزو" نام دارد گفت: "هم‎تجربگی" موقعیتی است که ما در آن رویاهای خود را بیان کرده و همدیگر را می‏‌شناسیم. بخش نخست این پروژه "فانوس‎های آرزو" بود که در کافه‎هایی در ایران و ترکیه اجرا شد. اکنون بخش دیگری از این پروژه با عنوان "کیوسک آرزو" در حال شکل‎گیری است که همچون پروژه‎ نخست محدود به کافه‎ها نیست و در سایر مکان‏‌های شهر مانند باغ موزه‎ها و پارک‎ها نیز اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در واقع این پروژه یک کیوسک تلفن است که به جای تلفن یک تبلت درون آن قرار دارد و هر علاقه‏‌مندی می‏‌تواند وارد کیوسک شده و از طریق اپلیکیشنی که روی تبلت قرار دارد آرزوی خود را در ۱۵ ثانیه به شکل ویدئویی بیان کرده و ویدئو را برای صفحه ما در اینستاگرام به نشانی co.experience بفرستد.

هنرمند این پروژه "هم‌تجربگی" با بیان اینکه این کیوسک چهارشنبه چهار شهریور ماه در سام کافه رونمایی خواهد شد اظهار کرد: پس از ۲۰ روز، این کیوسک از سام کافه خارج شده و در صورت همکاری شهرداری تهران در مکان‎های عمومی قرار خواهد گرفت. این کار هر هفته انجام خواهد شد تا در نهایت مردم همه مناطق شهر تهران بتوانند آرزوی خود را در این کیوسک‎ها مطرح کنند.

راد با بیان اینکه تا هرجا همکاری شهرداری‎ها در تهران و شهرهای دیگر ادامه داشته باشد پروژ "کیوسک آرزو" نیز ادامه خواهد یافت اظهار کرد: هرچند هنوز پاسخی از سوی شهرداری تهران نگرفته‎‏ایم اما نخستین جایی که در شهر دوست داریم این پروژه را برگزار کنیم بام تهران است.

وی در پایان سخنان خود گفت: ما هیچ رویایی را برای نمایش در اینستاگرام خود انتخاب نمی‏‌کنیم و تنها محدودیت ما در این مورد توهین‎های قومی، فرهنگی و مذهبی است.

"کیوسک آرزو" از مجموعه پروژه "هم‌تجربگی" از چهار شهریور ماه به مدت ۲۰ روز در سام کافه به نشانی الهیه، خیابان فرشته، بین خیابان کوهیار و خیابان بوسنی هرزگوین، مرکز تجاری سام، طبقه اول، شماره ۱۰۶ میزبان علاقه‎مندان است.

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi