جشنواره هنرهای تجسمی آزادگان به صورت مردمی برگزار می‌شود


صبح امروز شنبه ۲۴ مردادماه نشست خبری جشنواره هنرهای تجسمی آزادگان با حضور حسین هوشیار رئیس باغ موزه قصر و هیوا پاشایی دبیر این جشنواره، در محل باغ موزه قصر برگزار شد. حسین هوشیار در ابتدای این نشست با بیان اینکه دوست داریم باغ موزه قصر یک پاتوق فرهنگی باشد، اظهار کرد: برای تبدیل باغ موزه به یک پاتوق فرهنگی برنامه های مختلفی را در دستور کار قرار دادیم که از آن جمله می‌توان به برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی آزادگان اشاره کرد. دبیرخانه این جشنواره با مشورت هنرمندان سرشناس در حوزه هنرهای تجسمی به صورت دائمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

با توجه به اینکه باغ موزه قصر یک زندان بوده است، می تواند فضای مناسبی در حفظ و نشر فرهنگ مقاومت در کشور باشد. به همین دلیل در برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی آزادگان اصرار داشتیم.

هوشیار با اشاره به اینکه دبیری جشنواره هنرهای تجسمی آزادگان بر عهده هیوا پاشایی است، بیان کرد: ۴۰ روز پیش اولین فراخوان این جشنواره منتشر شد و ۳۰ مردادماه آئین افتتاحیه گالری‌های این جشنواره در محل باغ موزه به مدت یک هفته برگزار می شود.

سپس هیوا پاشایی دبیر جشنواره هنرهای تجسمی آزادگان نیز گفت: فراخوان این جشنواره از ابتدای تابستان ۹۴ اعلام شد و تا امروز ۷۲۵ پوستر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده و با توجه به استقبال مردم در سطح کشور می توان گفت این جشنواره در سطح ملی برگزار می شود. از میان آثار ارسالی به دبیرخانه ۱۰۰ پوستر برای فضای نگارخانه باغ موزه انتخاب و در معرض دید عموم قرار می گیرد.

داوری آثار ارسالی از ۲۵ مردادماه آغاز و به ۵ نفر از برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می شود. از جمله این جوایز می توان به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، دیپلم افتخار و تندیس به نفر اول، به نفر دوم ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به همراه دیپلم افتخار و تندیس، به نفر سوم ۲ میلیون تومان به همراه دیپلم افتخار و تندیس و به نفر چهارم هم یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به همراه دیپلم افتخار و تندیس جشنواره اشاره کرد.

ابراهیم حقیقی، کوروش پارسانژاد، حسن شیوا و اونیش امراللهی داوری آثار ارسالی به جشنواره را برعهده دارند. همچنین قرار است با حمایت باغ موزه قصر کتاب ۱۰۰ اثر انتخاب شده منتشر شود.

مشروح خبر

منبع : مهر

logo-samandehi