نمایش آثار جدید مهوش جورابچی در بخش مجازی گالری ˝تارا˝ در آمریکا


گالری تارا به تازگی در بخش مجازی خود مجموعه‎ای از پنج تابلوی نقاشی اثر مهوش تاراجی را به نمایش گذاشته است. در این بخش تابلوهایی از این هنرمند معاصر با عنوان‌ها "جنگ سبز مه‎آلود"، "زمستان"، "شکوفه‎های بهاری"، "پاییز۳" و "دو درخت انتزاعی" به نمایش گذاشته شده است.

آثار جدید جورابچی که همگی با تکنیک رنگ روغن روی بوم کار شده‌اند، همچون دیگر آثار او درباره طبیعت هستند و او در این مجموعه فصل‎های مختلف و مناظر گوناگون را موضع کار خود قرار داده است.

مهوش جورابچی در سال ۱۳۲۹ در تهران به‌دنیا آمده است. او در سال ۱۳۵۲ با مدرک لیسانس ادبیات انگلیسی از دانشکده دماوند فارغ‌‌التحصیل شد. نقاشی را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرد اما از سال ۱۳۷۶ تاکنون به شکل جدی آن را دنبال می‌کند. نخستین نمایشگاه انفرادی او در سال ۱۳۷۹ و ۱۳۸۲ در گالری گلستان برگزار شد و از آن پس در گالری‌های مختلف و موسسات خیریه نمایشگاه داشته است.

او درباره نقاشی‌های خود و شیوه کارش گفته است: من از رنگ روغن و کاردک و قلم مو و وسائل دیگر برای نقاشی بر روی بوم جهت زندگی بخشیدن به الهامات دریافتیم ار جنگل استفاده می‌کنم. در طول زندگی همیشه تحت تاثیر طبیعت بوده‌ام. درخت‌ها از نظر من نشانه زندگی، سازگاری و عشق خالص و بی‌شائبه هستند. در نقاشی‌هایم بیشتر به تنه درخت می‌پردازم تا برگ‌های آن، چون برگ‌ها جلوه‌های رنگارنگ اما میرای زندگی را به‌نمایش می‌گذارند در حالیکه درخت‌ها قدرت ادامه دادن زندگی را به من القا می‌کنند.
گالری تارا با مدیریت هما تاراجی در لس‎آنجلس قرار دارد و بیشتر به معرفی آثار هنرمندان ایرانی می‎پردازد.

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi