موزه نقاشی ایران باید راه‌اندازی شود


معصومه مظفری رییس انجمن نقاشان ایران گفت : به زودی این انجمن به محل ساختمانی که شهرداری تهران در اختیار انجمن های مختلف هنرهای تجسمی قرار داده است منتقل می شود، ساختمان مورد نظر در خیابان خردمند و نزدیک به خانه هنرمندان است و قرار است انجمن هایی چون تصویرگران، مجسمه سازان، نقاشان، عکاسان و سفالگران در این ساختمان مستقر شود.

انجمن نقاشان ایران برنامه های مختلفی را در سال جاری در دست دارد که امیدوارم بتوانیم با برنامه ریزی مناسب به این موارد دست پیدا کنیم. در حال حاضر به دنبال این هستیم کتاب سال انجمن نقاشی را با کمک سازمان زیباسازی شهرداری تهران منتشر کنیم، همچنین به دنبال برگزاری نمایشگاه نقاشی در خانه هنرمندان در ماه آبان هستیم.

در تلاش هستیم با همکاری دانشگاه هنر، کلاس های مختلف آموزشی و نقد و بررسی را در حوزه نقاشی برای دانشجویان نقاشی برگزار کنیم.

سازمان زیباسازی شهرداری تهران در نظر دارد در برنامه استقبال از مهر، بخش نقاشی دیوارهای مدارس تهران را برعهده بگیرد و در این زمینه نیز قرار است مسابقه ای برگزار کند که داوری این بخش توسط انجمن نقاشان ایران انجام می شود.

در تلاش هستیم در صورت پیدا کردن مکان مناسب موزه نقاشی ایران را راه اندازی کنیم تا آثار هنرمندان بزرگ این سرزمین در یک موزه در معرض دید عموم قرار گیرد.

کمیته رفاه این انجمن برنامه های مختلفی را برای ایجاد رفاه هنرمندان نقاش دنبال می کند که از آن جمله می توان به بیمه نقاشان اشاره کرد که البته در این زمینه هنوز به موفقیت دست پیدا نکرده ایم. البته برای این کار نیازمند اختصاص بودجه مناسب هستیم.

منبع : مهر


logo-samandehi