آشنایی با لنزهای سونی و زایس


برای رفع هرگونه ابهام در مورد تجهیزات دو برندی که این دو شرکت ارائه می‌دهند، شرکت زایس اخیراً مقاله‌ی جالبی را بیرون داده است که در مورد بعضی جزییات پشت پرده‌ی این همکاری و شراکت توضیح می‌دهد. زایس این‌گونه می‌گوید که در اواسط دهه‌ی نود سونی تصمیم گرفت که برای ورود به صنعت دوربین با یک شرکت همکاری و شراکت داشته باشد. از سویی دیگر زایس نیز در همان دوران یکی از معروف‌ترین نام‌ها در عکاسی بود که برخلاف سونی دامنه‌ی وسیعی در ذهن مخاطبان نداشت. با همین پیش‌زمینه زایس و سونی تصمیم به همکاری گرفتند تا بتوانند نقاط ضعف یکدیگر را پوشش دهند. از شروع همکاری‌شان تا بیست سال پس‌ازآن شراکت ایشان توانسته است که بیش از ۱۸۵ میلیون واحد از محصولات گوناگون را که نام برند «سونی/زایس» را بر روی خود داشته‌اند بفروشد.

اما حتی با این دامنه‌ی وسیع همکاری بازهم شرکت زایس لنزهای مخصوص خود را طراحی و تولید می‌کند. در اینجا به برخی از تفاوت‌های مهم بین لنزهای زایس و لنزهای سونی/زایس اشاره خواهیم کرد:

فوکوس خودکار: لنزهای «سونی/زایس» همیشه فوکوس خودکار دارند درحالی‌که لنزهای زایس گوناگونی خود را هم فوکوس خودکار و هم در فوکوس دستی حفظ کرده‌اند.

طراحی: لنزهای زایس توسط خود شرکت زایس طراحی می‌شوند، درحالی‌که لنزهای «سونی/زایس» توسط طراحان تلفیقی هر دو شرکت طراحی می‌شوند. زایس می‌گوید که سونی را در فرآیند طراحی لنز، آزمایش و تأیید آن حمایت می‌کند و آزمایش‌هایی را برای سونی تعبیه می‌کند تا لنزهای تولیدشده را تست کند.

زادگاه: لنزهای عکاسی سونی توسط زایس در ژاپن تولید می‌شوند، درحالی‌که لنزهای «سونی/زایس» در مناطق مختلف آسیا تولید می‌شوند.

خدمات: لنزهای زایس توسط شبکه‌ای مراکز خدمات پس از فروش این شرکت در سرتاسر جهان حمایت می‌شوند. لنزهای «سونی/زایس» را مراکز خدمات شرکت سونی سرویس‌دهی می‌کند.

فروش: لنزهای «سونی/زایس» را تنها شرکت سونی و شبکه توزیع سونی ارائه می‌دهند. اما لنزهای زایس توسط خود شرکت زایس فروخته می‌شوند.

زایس همچنین به این نکته اشاره دارد که در سال‌های اخیر با مایکروسافت برای توسعه‌ی لنزهای زایس در گوشی های هوشمند همراه و همچنین با شرکت لاگیتک برای ساخت دوربین‌های وب کم همکاری کرده است. این شراکت‌ها باعث شده‌اند تا لنزهای زایس به فروش ۱۳۰ میلیون لنز در صنعت عکاسی گوشی‌های هوشمند و ۷ میلیون لنز در بخش وب کم برسد.


لنزهای عکاسی و سینمایی زایس در ایران توسط کمپانی «فوتوسینکس» ارائه می‌شود. این کمپانی نمایندگی برندهای تخصصی و حرفه‌ای عکاسی و فیلمبرداری در ایران را در اختیار دارد. از آن جمله می‌توان به فیلترهای عکاسی و فیلمبرداری Cokin، فیلترهای عکاسی و فیلمبرداری NiSi، سه‌پایه‌های عکاسی و فیلمبرداری Redged، دوربین‌های دوچشمی Kenko، لنزهای عکاسی و فیلمبرداری Tokina و … اشاره کرد. همچنین این کمپانی وارد کننده جمعی از برترین برندهای تجهیزات تخصصی عکاسی و فیلمبرداری است و در این راستا با نمایندگی‌های رسمی و معتبر این برندها در کشورهای دیگر همکاری گسترده‌ای دارد.

علاقه‌مندان، عکاسان و تصویربرداران می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق شماره تلفن ۲۲۶۵۹۹۳۵ و ۲۲۶۵۹۸۷۰ با «فوتوسینکس» تماس بگیرند.

منبع : عکس آنلاین

logo-samandehi