مکالمه‌های «آی‌وی‌وی» شنود می‌شد

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا ، این هنرمند که رابطه چندان خوبی با دولت چین ندارد و به‌تازگی پس از چهار سال ممنوع‌الخروج بودن، موفق شد پاسپورت خود را از مقامات چینی برای خروج از این کشور پس بگیرد، در صحفه اینستاگرامش چند عکس از پیدا کردن قطعات کوچکی منتشر کرد که برای شنود مکالمه‌های او در استودیوی محل کارش در شهر پکن جاسازی شده بودند.

«ژیائویوان» همکار «آی‌وی‌وی» در صفحه توئیتر خود نوشت: هنگامی که از سفر آلمان بازگشتیم و فرآیند تغییر دکوراسیون استودیو را آغاز کردیم، دو وسیله شنود در دفتر کار و اتاق نشیمن پیدا کردیم.

«ژائو پینگ» مادر «آی‌وی‌وی» نیز در واکنش به این موضوع، اظهار کرد: گمان می‌کنم این وسایل شنود چهار سال پیش، زمانی که پسرم در بازداشت بود، توسط ماموران بازرسی در محل کار او نصب شده‌اند.

«آی‌وی‌وی» همواره یکی از منتقدان سرسخت سیاست‌های دولت چین بوده است. به همین دلیل، او در سال 2011 به مدت 81 روز در زندان بود و تا چهار سال نیز اجازه خروج از این کشور را نداشت.

این هنرمند چینی در جریان یک تظاهرات دستگیر و به جرم فرار مالیاتی در بازداشت نگه داشته شد؛ اما چندی بعد بدون اثبات هیچ جرمی آزاد شد، هرچند 1.5 میلیون دلار به‌عنوان جریمه مالیاتی از او گرفته شد. البته خودش معتقد است که این جریمه، سیاسی و به سبب مخالفت‌های او با دولت چین گرفته شده است.

logo-samandehi