استارتاپ ویکند

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مجله رنگ ، استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی (Experiential Education) در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می‌گردد. در این برنامه شرکت‌کنندگان پر‌انگیزه‌ای شامل برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده‌هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند.

برنامه رویداد:
روز اول، چهارشنبه عصر:
در افتتاحیه این رویداد نماینده استارتاپ ویکند جهانی (مهمان های داخلی و خارجی) توضیح می‌دهد که شرکت‌کنندگان مسیر پر پیچ و خمی را در پیش‌رو دارند. کارآفرینان جوان دور هم جمع می‌شوند، با هم آشنا می‌شوند، از همدیگر یاد می‌گیرند و سعی می‌کنند که ایده‌هایشان را به واقعیت به مرحله اجرا برسانند. به هر شرکت‌کننده ۶۰ ثانیه فرصت داده می‌شود که ایده نوآورانه خود برای شروع یک کسب و کار جدید را مطرح کند. البته داشتن ایده الزامی نیست.


روز دوم، پنجشنبه:
شرکت‌کنندگان به تیم‌های ۷ یا ۸ نفره تقسیم شده و هر گروه سعی می‌کند ایده‌ای را زیر نظر مربیان با تجربه و خبره پخته‌تر و به مرحله اجرا برساند. قسمتی از تیم سعی می‌کند که مدل تجاری آن ایده را طراحی کرده و با صحبت با مشتریان بالقوه آن را اعتبارسنجی کند. قسمت دیگر از تیم سعی می‌کند که نمونه اولیه آن محصول یا کالا را برنامه‌ریزی کرده تا بتوانند آن را برای آزمایش به مشتریان بالقوه عرضه کنند.


روز سوم، جمعه:
تیم‌ها در کمال خستگی سعی در اتمام کارهای لازم برای ارائه به هیات داوران را دارند.


«چه کسایی تونستند اینجا یک نفر جدید را پیدا کنند که شاید شریک آینده کاری‌شون باشه؟»

بعد از ارائه‌ها و سوال و جواب داوران، تیم‌های اول دوم و سوم انتخاب می‌شوند و جوایزی برای ادامه کار کسب و کار خود دریافت می‌کنند.

اگرچه این رویداد در ایران ۶۶ مرتبه برگذار شده، متاسفانه حضور طراحان گرافیک بسیار کمرنگ بوده است.

از این رو استارتاپ ویکند شهر هوشمند که با همکاری کانون کارآفرینی ایران، دانشگاه شهید بهشتی و شهرداری تهران در تاریخ های ۱۵، ۱۶و ۱۷ مهر‌ماه در دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی برگذار خواهد شد، قصد دارد تخفیف ویژه‌ای را (50درصد) به طراحان گرافیک و مخاطبان حامی رسانه‌ای خود (مجله الکترونیکی رنگ) اختصاص دهد.
برای بهره‌مندی از تخفیف کد زیر را در زمان ثبت‌نام وارد کنید.
کد تخفیف:
rangm

جهت ثبت‌نام در استارتاپ ویکند شهر هوشمند اینجا کلیک کنید.

جهت آشنایی بیشتر با رویداد استارتاپ ویکند به لینک‌های زیر مراجعه کنید:
http://www.aparat.com/v/6Bwbu
https://www.facebook.com/swTehran
http://startupweekend.ir/about/
www.instagram.com/swurban

logo-samandehi