طعم کیک تولد با رونمایی از ˝به رنگ آبی˝/ در شصت و ششمین تولد ابراهیم حقیقی چه گذشت؟

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین ، 13 مهرماه شصت و ششمین سالروز تولد گرافیست مشهور ایرانی، ابراهیم حقیقی است و به همین مناسب نیز به همت مرکز موسیقی بتهوون فیلم مستند "به رنگ آبی" درباره ابراهیم حقیقی همزمان با شب تولد وی در کافه گاندو رونمایی شد.

در فیلم مستند"به رنگ ابی" آیدین آغداشلو، رخشان بنی اعتماد، حمید پریزاد، علی حقیقی، نورالدین زرین کلک، مریم زندی، سعید شهلاپور، بهزاد شیشه‌گران، علی اکبر صادقی، رسول صدرعاملی، هادی عرب نرمی، حسن کریم‌زاده، پرویز کلانتری، هوشنگ گلمکانی و ساعد مشکی در مقابل دوربین حمیدرضا فرامرزی قرار گرفته و از ابراهیم حقیقی می‌گویند.

حقیقی درباره تولد شصت وشش سالگی خود و حسی که نسبت به آن دارد، گفت: هنوز فرقی را نسبت به سال گذشته احساس نمی‌کنم حال این خوب است یا بد نمی‌دانم.

وی درباره ساخت فیلم "به رنگ آبی" بیان کرد: این‌که دوستان جوان به این فکر افتادند که با ساختن مستند، یکسری یادگاری برجای بگذارند اتفاق خوبی است همانطور که از اجرای تئاترها نیز فیلم تهیه می‌کنند. بابک چمن آرا نیز اقدام به این کار کرد و اتفاق خوبی را در عرصه مستند رقم زده است. قصد تعریف یا نقد و تحلیل آن را ندارم و فیلم را باید کسانی که می‌بینند تحلیل کنند. فرامرزی را سال‌ها به عنوان عکاس می‌شناختم و زمانی که این پیشنهاد را به من داد پذیرفتم چرا که احترام به همکاری است که قصد چنین کاری را دارد و امیدوارم که فیلم‌هایش ماندگار شود.

حقیقی ادامه داد: تمام فیلم‌های مستند بالاخره یک زمانی تاریخی می‌شوند و آن زمان است که اثر تبدیل به یک ارزش افزوده می‌شود. به نظرم نباید برای فیلم مستند از ابتدا به بخش هنری آن نگاه کنیم چرا که سندیت آن بسیار مهم‌تر است اما اگر این سند یک وجه هنری نیز به همراه داشته باشد، افزوده‌ای است که در بخش سینما نیز می‌تواند مقاومت کند و ماندگار شود.

این مراسم علاوه بر جشن تولد ابراهیم حقیقی، شب میلاد بابک چمن آرا مدیر مرکز بتهون نیز بود. بتهوون ید طولایی در بخش پخش و تکثیر موسیقی دارد و به تازگی وارد عرصه تئاتر نیز شده است اما این بار اقدام به پخش فیلم مستند کرده است و دراین راه نیز قصد دارد گام‌هایی بردارد.

چمن آرا ضمن تبریک تولد ابراهیم حقیقی گفت: به واسطه دوستی من با اهالی مستند و بواسطه حضور سینمای هنر و تجربه که این فیلم‌ها را اکران کرد، یک نیت عمومی برای سینمای مستند به وجود آمد و من نیز وسوسه شدم حالا که تئاتر کار کردم و کانال‌های رسمی کارکردن آن دستم آمده و امکان توزیع سراسری آن را نیز دارم روی سینمای مستند کار کنم.

چمن آرا در ادامه به ذکر خاطره‌ای از این فیلم پرداخت و گفت: اولین کار ما فیلم "شش قرن و شش سال" بود و فیلمی که الان درباره آن صحبت می‌کنیم "به رنگ آبی" برایم بسیار جذاب بود؛ هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ شخصی چرا که وقتی فیلم را برای من آوردند گفتم منتشر می‌کنم. آقای فرامرزی از من خواستند مهر ماه باشد گفتم گمان نمی‌کنم که چنین اتفاقی بیفتد، ایشان گفتند تولد آقای حقیقی 13 مهر است و دوست دارند که این اتفاق همزمان باشد و من گفتم حتما منتشر می‌کنم چرا که تولد خودم نیز در همین روز است به همین دلیل در اولویت گذاشتم تا به این تاریخ برسانم. بعید می‌‍دانم کسی به این کار نه بگوید. چرا که ابراهیم حقیقی جزو شناخته شده‌ها و پیشکسوتان عرصه گرافیک است.

در ادامه این مراسم ابراهیم حقیقی به همراه بابک چمن آرا شمع کیک تولد خود را فوت کردند و پس از امضای یادمان به همراه حاضران دراین مراسم به دیدن فیلم "به رنگ آبی" نشستند.

logo-samandehi