«هیاهوی سکوت» آغاز می‌شود

به گزارش سرویس عکاسی گالری آنلاین به نقل از ایسنا ، در این نمایشگاه حدود 40 عکس رنگی از روانبخش صادقی به‌نمایش درمی‌آید. عکس‌هایی که از بهترین چاپ‌های شیمیایی بهره برده‌اند و نمایشگر جاده اسالم به خلخال، در فاصله زمانی پاییز تا زمستان هستند و طی 9 سال عکاسی شده‌اند.

به گفته صادقی، برخی از تصاویر در این آثار ممکن است به چشم مخاطب خورده باشد؛ اما دیدن این تصاویر در ابعاد بزرگ، تجربه‌ای نو برای مخاطب رقم خواهد زد.

در این مجموعه که جاده اسالم به خلخال، جایی میان استان‌های گیلان و اردبیل را به‌نمایش می‌گذارد، طبیعت از نگاهی غیر از عکاسی منظره دیده شده و هنرمند بیشتر روی انتقال حس فضا به مخاطبی که احتمالا تا کنون به این منطقه نرفته و آن فضا را ندیده، متمرکز شده است.

این کارگردان انیمیشن، نکته مهم در برگزاری این نمایشگاه را عبور و گذر از مرز منظره صرف دانسته و سعی کرده است فضاهای جدیدی را برای مخاطب به‌نمایش بگذارد، به‌گونه‌ای که بیننده با دیدن‌شان سردش شود یا حس تنهایی در فضا را درک کند یا دلش بخواهد آنجا باشد و از منظر عکاس و جایگاه‌هایی که او تجربه کرده است، با آثار ارتباط برقرار کند.

صادقی در این نمایشگاه سعی کره با دوربین نقاشی کند و طی 9 سال، لحظه‌های نابی را به تصویر بکشد.

در آثار این نمایشگاه، حضور انسان به چشم نمی‌خورد، زیرا هنرمند نمی‌خواهد مخاطب، خودش را جای فرد حاضر در عکس بگذارد. در واقع قرار است مخاطب بی‌واسطه در جو حاکم بر تصاویر حضور پیدا کند.

روانبخش صادقی متولد سال 1349 در خلخال و فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی انیمیشن از دانشکده صداوسیماست. او در حال حاضر به تدریس تهیه‌کنندگی و کارگردانی انیمیشن در این دانشکده می‌پردازد. صادقی همچنین ریاست انجمن سینمایی فیلم‌سازان انیمیشن ایران (آسیفا) را نیز برعهده دارد. این هنرمند از کودکی با عکاسی آنالوگ آشنایی داشته و در دوران دانشجویی در چند جشنواره عکس شرکت کرده و موفق به کسب جوایزی شده و در نمایشگاه سال گذشته «جشن تصویر سال» در بخش «ایران ما»، دو عکس از او به‌عنوان اثر منتخب معرفی شدند. نخستین‌بار است که نمایشگاه انفرادی‌ای از عکس‌های او برگزار می‌شود.

آثار نمایشگاه «هیاهوی سکوت» در ابعاد متنوعی مانند 50 در 35 سانتی‌متر و 120 در 180 سانتی‌متر برای نمایش و فروش ارائه خواهند شد.

این نمایشگاه تا 29 مهر ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان برای دیدن از آن می‌توانند هر روز از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

logo-samandehi