نمایشگاه سالانه تصویرگری اوکراین با حضور محمد بررنگى تصویرگر ایرانی برگزار شد

نمایشگاه سالانه تصویرگری با همکاری سازمان Pictoric ، در جشنواره بین المللی کتاب آرسنال ، ماه مه 2017 در کیف، اوکراین برگزار شده است.

به گزارش گالری آنلاین، جشنواره کتاب آرسنال یکی از رویدادهای فرهنگی قابل توجه در اوکراین است، که از ویژگی های آن گرد هم آوردن ناشران، هنرمندان برجسته ترین و نوظهور و صدها نفر از نویسندگان و هزاران نفر از خوانندگان است. هر سال این جشنواره می پوشش رسانه ای گسترده ای میشود، و نزدیک به 60000 نفر بازدیدکننده در نمایشگاه کتاب و این رویدادهای ادبی حضور دارند.

محمد بررنگى هنرمند تصویرگر ایرانی است که به این رویداد دعوت شده و اثرى از وی نیز در این نمایشگاه حضور دارد.

در اثر این هنرمند استفاده از اِلمانهاى نوشتار و تایپ فارسى در تشکیل فرم کاراکتر نقش اصلى را داشته و حال و هواى شرق در اثر وی به چشم مى خورد.

ابعاد آثار 100*70 سانتی متر است و همچنین کاتالوگى هم هر ساله از این رویداد تهیه مى شود.

رویکرد این پروژه نشاط، نگرش طنز آمیز برای مشکلات زندگی،تسلیم یا تکبر، اخبار بد، درگیری های مسلحانه و بحران، حرکت رو به جلو و ... است و تحت عنوان "به هر حال، زندگی زیبا است" برگزار شده است.

در سال 2017 اتاقی به چشم انداز تصویری هنرمندان گرافیست و طراح پوستر پنج قاره، لهستان، کوبا، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، اتریش، فرانسه، نروژ، کره جنوبی، آرژانتین، برزیل، ژاپن، پرتغال، استرالیا، شیلی، دانمارک ، بلژیک، آفریقای جنوبی، ایران، مالزی و البته اوکراین اختصاص داده شده است.

این پروژه در مورد عشق به زندگی و نگرش کنایه آمیز و طنز گونه نسبت به مشکلات است.

علاقه مندان میتوانند با مراجعه به لینک های زیر که مربوط به مجله هستند به صورت مجازى آثار مربوط به سالهاى قبل را مشاهده نمایند:

https://issuu.com/pictoric.ua/docs/catalog_katalog_2015
https://issuu.com/pictoric.ua/docs/pictoric_catalogue_light
https://issuu.com/pictoric.ua/docs/pictoric_katalog_2016_issuu

مطالب مرتبط:

logo-samandehi