گزارش تصویری نمایشگاه گروهی عکس روزمرگی

به گزارش گالری آنلاین ،نمایشگاه گروهی عکس روزمرگی از روز جمعه ٢٠ فروردین ١٣٩٥ از ساعت ٤ الى ٨ در گالری 26 گشایش یافت و تا روز ٢٥ فروردین ، از ساعت ٣ الى ٨دایر مى باشد.

در استیتمنت این نمایشگاه نوشته شده است:
روزمرگى
وقتى به زندگى فكر می كنید ، غبار نشسته از تكرارمكررات را مى بینید.
نتایج یكنواخت.
زندگــى انقدر به روزمـره گى افتاده كــه دیگر گذرزمان را حس نمیكنید.
شما مى دانید چه اتفاقى افتاده؟



صله ابوطالب برگزار کننده این نمایشگاه در گفتگو ی اختصاصی با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با ایده ی اصلی شکل گیری این مجموعه اظهار داشت : به تصویر کشیدن چند مجموعه عکس از دریچه های متفاوت در غالب یک عنوان ایده اصلی برگزاری این نمایشگاه میباشد.
انتخاب تصاویر این مجموعه از میان چندین هنرمند صورت گرفته است و در طی چندین مرحله حذف یا اجرای دوباره به صورت یک مجموعه کامل درآمده است تا فرصتی باشد برای هنرمندان نوپا که بحث و گفتگویی را آغاز کنیم.

وی افزود : قرار بود بر روی دو موضوع اجتماعی کار کنیم، مصرف گرایی و زندگی روز مره ایرانی. توجه همگی ما جلب موضوع روز مرگی زندگی خودمان و انسان مدرن شد و این پروژه را اینگونه پیش بردیم.
زندگی روز مره حول محور امور پیش پا افتاده و بدیهی انگاشته شده و معمولی دور می زند، سپس عملی ماشین وارانه انجام میگیرد، تکرار یک نواخت اعمال روزمره، آن عمل را بی ارزش، ساکن و به نادیده شدن می کشاند.
در برخی از تصاویر این مجموعه تحت عنوان روز مرگی تصاویری خلق شده است که تجربه فیزیکی، روحی، مکان و اشیاء هایی را مورد تأمل قرار می دهد که تنها یا خاموش رها شده اند یا به دست فراموشی سپرده شده اند و برخی تصاویر دیگر موقعیت های صحنه آرایی شده یا ویرایش شده ای است که تجسم تکرار مکررات است و ما را مسخ وارانه در خود فرو می برد.

در این نمایشگاه 13 هنرمند ،36 عکس و ٢ ویدئو آرت را به نمایش گذاشته اند.

خانم ابوطالب و خانم شادی قدیریان

علاقه مندان میتوانند جهت بازدید از این نمایشگاه به گالری 26 به آدرس ، خیابان لواسانى شرقى (فرمانیه)، بعد از دیباجی شمالى، خیابان سلمانپور ظهیر، شماره ٢٦، زنگ ٣ مراجعه نمایند.

logo-samandehi