اثر هنری جالب یک ایرانی در کره جنوبی

به گزارش گالری آنلاین، این هنرمند محیطی که برای شرکت در بی‌ینال ۲۰۱۶ کره جنوبی به این کشور سفر کرده است، به خبرنگار ایسنا گفت: این بی‌ینال با دعوت از ۱۲ هنرمند از ۱۲ کشور به‌مدت دوماه در حال برگزاری است و از ایران، من در این رزیدنسی حضور دارم. تا کنون دو اثر خلق کرده‌ام و قرار است این آثار در نمایشگاهی که ۲۳ جولای (دوم مردادماه) برگزار می‌شود، ارائه شوند.

او درباره‌ی یکی از آثارش که با محوریت درخت خلق شده است، توضیح داد: تخریب شکل ‌داده‌شده‌ای از یک درخت در «اینجا؛ یک درخت» دیده می‌شود که مخاطبش را به جست‌وجو و یافتن وامی‌دارد. در این اثر که من در آن از تکنیک آنامورفیک استفاده کرده‌ام، مخاطب به نقطه‌ای خاص برای خوانش یک وحدت، یک کل و در نهایت، یک بیان دعوت می‌شود.

الله‌خانی اظهار کرد: درخت که خود نشانه‌ای از حیات است، در مجموعه‌ای از آثار محیطی من جنبه سمبلیک به خود می‌گیرد، چون رابطه‌ی درخت، آب و خاک با حیات و انسان، رابطه‌ای بسیار نزدیک است.

این هنرمند محیطی همچنین بیان کرد: امروزه رشد تکنولوژی به‌نوعی تخریب طبیعت را به همراه دارد و ما را به سمتی می‌برد که برای یافتن درخت باید جست‌وجو کنیم.

او درباره‌ی اثرش توضیح داد: در این اثر، نقطه‌ی خوانش با دو رد پا نشان داده شده است. مخاطب ابتدا با بریده‌هایی از یک درخت روبه‌رو است که در فضا معلق هستند و پس از کنکاش، اگر در نقطه‌ی تعیین‌شده قرار گیرد، درختی را می‌بیند که از به‌هم پیوستن قطعه‌های کوچک در نقطه‌ای خاص، شکل می‌گیرد.

کریم الله‌خانی هنرمند محیطی و دارای مدرک کارشناسی‌ ارشد در رشته نقاشی است. او مدرس دانشگاه هنر است و در عرصه‌ی هنرهای معاصر فعالیت دارد. شرکت در نمایشگاه‌ها و بی‌ینال‌های مختلف در ایران و کشورهایی مانند رومانی، آمریکا و کره جنوبی از جمله فعالیت‌های این هنرمند است.

logo-samandehi