مارپیچ های اژدهایی

چیدمان بافته شده در منطقه تجاری شانگهای

چیدمان مارپیچی اژدها توسط استودیو HCCH زیبایی‌شناسی علمی تخیلی را به منطقه شانگهای القا می‌کند.


به گزارش گالری آنلاین، یک چیدمان مارپیچی پر جنب و جوش توسط استودیو HCCH از رهگذران به ورودی منطقه تجاری تازه ساخته شده به سبک شیکومن در شانگهای استقبال می کند. این اثر هنری عمومی که از 1300 حلقه نورانی بیضی شکل و نوارهای رنگارنگ تشکیل شده است، شباهتی به موجودی اژدهایی شکل دارد که سال نو قمری را جشن می گیرد. با توجه به تمرکز این منطقه بر فروشگاه‌های مواد غذایی محلی، هدف تیم طراحی این بود که این قطعه شبیه شیرینی سرخ شده پیچ خورده «youtiao» باشد، یک صبحانه سنتی در شانگهای. اینستالیشن به دست آمده، منطقه شهری را با عناصر نوستالژیک و زیبایی‌شناسی القا می‌کند.

استودیو HCCH رویکرد صرفه جویی در فضا را انتخاب کرد و به جای مجسمه های سنتی در میدان یا طاق های ورودی، نصب معلق بالای تفرجگاه اصلی را پیشنهاد کرد. این طرح شامل دو حلقه مارپیچ دوتایی منحنی است که در تاریکی می درخشند. این مارپیچ ها یک قاب فولادی X شکل را تشکیل می دهند که از کابل های فولادی متصل به دیوارهای شیروانی آویزان شده است. سطح منحنی پیوسته یک چشم انداز بصری پویا و همیشه در حال تغییر ایجاد می کند که تجربه را از جهات مختلف و در سطوح مختلف در محله افزایش می دهد.

اتصال حلقه ها به سازه اصلی از الگوهای بافت سنتی الهام گرفته شده است که اغلب توسط نسل قبل برای ساخت کیف های حمل و نقل استفاده می شد. حلقه ها به طور انعطاف پذیری توسط نوارهای بافته شده معمولاً به عرض 5 سانتی متر به یکدیگر متصل می شوند و موقعیت آنها با دوخت در محل تقاطع نوارها ثابت می شود. کلیه کارهای بافتنی و نخ کشی با دست در محل انجام می شود. سطوح منحنی پیوسته، نوارهای بافته شده سبز و نارنجی و گره های دست ساز بزرگ شده با کوچه های باریک، آجرهای خاکستری و کاشی های قرمز تضاد دارند. در شب، مردمی که زیر مارپیچ‌های نور راه می‌روند، با صحنه‌ی یکپارچه سازی با سیستم عامل شهری گیرا روبرو می‌شوند.


logo-samandehi