بررسی بازتاب و زیبایی شناسی با امواج کدگذاری شده

هنرمند جوان Liu Jiayu آخرین تمرین هنری خود را با عنوان Waves of Code ارائه می‌کند، یک اثر هنری که پس از مباحثه میان خلاقیت و ChatGPT ایجاد شده است.


به گزارش گالری آنلاین، تحقیقات و تمرین این هنرمند در رسانه‌های نوری و فرافکنی در طول تقریباً یک دهه منجر به این شده است که فناوری اکنون تجربیات ما را شکل می‌دهد و به عنوان رابط حسی جسمی و رسانه اصلی برای مصرف اطلاعات عمل می‌کند. با در نظر گرفتن صفحه نمایش الکترونیکی و لنزهای پروژکتور به عنوان رسانه حامل اصلی برای مشاهده و خواندن اطلاعات، خطر اجبار و کنترل حواس فردی توسط سیستم صنعتی افزایش می یابد. Jiayu با استناد به تحقیقات خود بر روی امکان حذف میل و وجود ناخودآگاه انسان پیشنهاد شده توسط Stigler از دیدگاه پیدایش آدم و نقد Benjamin از ناپدید شدن «هاله معنوی» در عصر بازتولید مکانیکی، تلاش می‌کند تا این پارادایم را بشکند و خلاقانه آن را تغییر شکل دهید.

این اثر هنری بر کاوش و کاوش در بازتاب رسانه از منظری جدید تمرکز دارد. Jiayu در رویکردی عمیقا شاعرانه و فلسفی، مادی بودن رسانه‌ها و فناوری‌های موجود در آثارش را بررسی می‌کند و آنها را به جهات مختلف سوق می‌دهد. چالش‌های نصب در عصر فناوری دیجیتال، برجسته کردن روایت‌های متنوع و برانگیختن پاسخ‌های احساسی است. Waves of Code فاز جدیدی از آزمایش این هنرمند را نشان می‌دهد، دستگاه‌های پروجکشن را از عناصر اصلی آنها جدا می‌کند - لنزها و چراغ‌های LED - شبیه‌سازی هیپنوتیزمی از بازتاب‌های دریا را ایجاد می‌کند. این سازه به عنوان یک پورتال بین فضاهای واقعی و مجازی عمل می کند و بینندگان را دعوت می کند تا جایگاه خود را در جهان بازنگری کنند.


logo-samandehi