منابع فرهنگی و هنری

1399/5/12
موزه و هنر چیدمان
هنر چیدمان تاریخ بلندی دارد و میتواند بخشی از سنت جنبش های هنری، همچون: نقاشی کنشی، داده، مینیمالیسم، هنر مفهومی و اجرا به شمار آید.
1399/2/6
اوج و افول مدرنیسم
کتاب اوج و افول مدرنیسم، تجربه ی هنر مدرن در یک مثلث، مدرنیته انتقادی، رویکرد آوانگارد و رئالیسم سوسیالیستی شکل گرفته. این تجربه در مهمترین فرازهای خود به شکل فرم های خالص و اشارات چند لایه ای پدیدار گشت. اما حتی فرم های آبستره مدرنیستی نیز به نحوی ریشه در ژانرهای کلاسیک منظره، پرتره، طبیعت بی جان و نظایر آن ها داشتند. بنابراین مدرنیسم شاید قاعده ای نوین در ارائه ی مفاهیم کهن بود. هدف مهم انقلاب مدرنیستی در ظاهردور ساختن هنر از قلمروی عمومی ادبیات و محیط رمانتیک آن بود. لیکن فرجام مدرنیسم در سال های بعد از جنگ جهانی دوم در پایگاه نیویورک، بازگشتی تماشایی به عرصه ی احساس و هیجان را رقم زد.
1398/12/7
رسانه های نوین در هنر قرن بیستم
در کتاب «رسانه های نوین در هنر قرن بیستم»، به معرفی نظام مواد و رسانه هایی پرداخته می شود که هنرمندان قرن بیستم از آنها سود جسته اند تا هنر را به سمت و سویی تازه سوق دهند. اجرا، ویدئو آرت، چیدمان، هنر دیجیتال، دستکاری در عکاسی، واقعیت مجازی و دیگر اشکال درخور توجه در خلاقیت های هنری، محور اصلی مباحث این کتاب است.
1398/8/6
زایش مدرنیسم ایرانی
مجموعه گفتارهای این کتاب کمتر تاریخ هنر نیم قرن اخیر ایران و بیشتر تجزیه و تحلیل آراء و ذهنیت های شماری از هنرمندان شاخص آن است. در حقیقت کتاب حاضر بیشتر درباره هنرمندان ایرانی است تا هنر ایران؛ و سعی شده با شناخت گرایش ها و رویکردهای رایج در میان هنرمندان ایرانی، تصویر شفاف و قابل درکی از هنر ایران را نیز ارائه دهد.
1396/1/18
هنر مانوی
چرا تصاویر نقاشی های مانی بیشتر چهره شرق دوری دارند تا ایرانی ؟ چرا خود هرگز کتابی ننوشت ؟
1396/1/3
چه مهم است طرح روی جلدش
کتاب که نه، قصه و افسانه را می توان اینگونه شنید و خیالبافی کرد، با صدایی گرم. چه لذت بخش است چشم را بستن و شنیدن .
<< آخرین صفحه < صفحه بعدی صفحه قبلی > اولین صفحه >>

صفحه شماره: 1

تعداد كل : 8
logo-samandehi