برج صندلی های چوبی تاداشی کاواماتا

به مناسبت Paris+ par Art Basel 2023، گروه معماری و طراحی داخلی Liaigre از هنرمند ژاپنی تاداشی کاواماتا دعوت کرده است تا یک اینستالیشن مارپیچ در نما و طبقه سوم عمارت پاریسی خود در خیابان 77 Rue du Faubourg Saint-Honoré ایجاد کند.


به گزارش گالری آنلاین، این اثر هنری با عنوان Nest in Liaigre، مبلمان چوبی احیا شده را نشان می‌دهد که روی هم چیده شده‌اند، مونتاژی که با روحیه ای آزاد انجام شده است. کاواماتا در اینجا به طور ناگهانی و غیرمنتظره در فضای شهری مداخله می کند و اشکال ساخته شده شهر و تجربه ما از آنها را زیر سوال می برد. تاداشی کاواماتا به‌طور مداوم در محل هایی که در آن کار می‌کند، جادویی ایجاد کرده است. اینستالیشن‌های او گفت‌وگوی بین هنر و معماری، فضای باز و داخل ساختمان، گذشته و حال برقرار می‌کند. امروزه او به عنوان یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان زنده ژاپنی است.

برج مارپیچی صندلی‌هایی که توسط تاداشی کاواماتا روی هم چیده شده‌اند، که به‌طور خاص در طبقه سوم زیر سقف شیشه‌ای کارگاه لیایگر قرار دارد، فضای باریک نرده‌ای ساختمان را اشغال می‌کند و به نور اجازه می‌دهد تا از آن عبور کند. سپس از بازدیدکننده دعوت می شود تا طبقات مختلف عمارت Liaigre را کاوش کند و جهان هنری کاواماتا را در تعامل با معماری داخلی کشف کند. در هر گوشه، انبوهی از صندلی‌های چوبی، میزها، و صندوق‌های کشو، که طیفی از رنگ‌های چوبی از خود بیرون می‌زند، به کف، دیوارها و درها هجوم می‌آورند و فضای پیله‌مانندی را ایجاد می‌کنند که بازدیدکنندگان را دعوت می‌کند تا لحظه‌ای به مکث و تبادل نظر بپردازند.


logo-samandehi