نصب حلقه‌ روی پل عابر پیاده در پاریس

به مناسبت Nuit Blanche 2023، پاریس میزبان RINGdeLUXE است و یک سازه جسورانه پل نمادین عابر پیاده Léopold-Sédar-Senghor را در برمیگیرد.

به گزارش گالری آنلاین، این اثر هنری بزرگ حلقه‌ مانند که توسط زوج هنری اجرا شده است، با طراحی ساختار بصری خیره‌کننده و مکانیکی پیچیده‌اش، تخیل ناظران را به خود جذب می‌کند.

این قرارگیری راهبردی حلقه‌ای در اطراف پل عابر پیاده Léopold-Sédar-Senghor یک هدف دوگانه را دنبال می‌کند، به طور نمادین دو ساحل شهر را به هم متصل می‌کند و در عین حال مظهر رابطه جدایی ناپذیر بین پاریس، رودخانه و ساکنان آن است. با نزدیک شدن به شب، RINGdeLUXE زنده می شود و شخصیت های شهر، تمثیل های پاریسی و رودخانه را بیدار می کند و آنها را به عنوان موجودات الهی در تاریکی متحد می کند.

Plastique Fantastique که در سال 1999 تأسیس شد، یک زوج هنرمند مستقر در برلین یعنی Marco Canevacci و Yena Young هستند. سازندگان از شرایط منحصر به فردی الهام گرفتند که شهر را به آزمایشگاهی برای فضاهای موقت تبدیل کرده‌اند. آنها با ترکیب نقش‌های خود به‌عنوان معمار و هنرمند، به دنبال خلق آثار مجسمه‌‌ای بصری قابل توجه و مکانیکی هستند که انرژی هوا را مهار می‌کنند و حسی جذاب از حرکت و سیالیت را برمی‌انگیزند.

تاسیسات در مقیاس بزرگ آنها، بین مادی بودن بنا و زودگذر بودن هوا در ارتباط است. از بسیاری جهات آنها ساختارهای بسیار ساده ای هستند: پوسته هایی که جدا می شوند و به هم متصل می شوند.

logo-samandehi