پنج هنرمند برتر که با هوش مصنوعی از مرزهای خلاقیت عبور کردند

هوش مصنوعی به عنوان یکی از فناوری‌های پیشرفته، توانسته است در زمینه‌های مختلف از جمله هنر نیز به کار رود.

به گزارش گالری آنلاین، هنرمندان و طراحانی که با هوش مصنوعی آشنا هستند، ابزارهای نوینی را به خلاقیت خود افزوده و مرزهای جدیدی را در دنیای هنر بوجود آورده‌اند. این مطلب، پنج هنرمند برتر که با استفاده از هوش مصنوعی در دنیای هنر تحول ایجاد کردهاند، معرفی میکند.

Hassan Ragab

احتمالاً داغ‌ترین نام در هنر هوش مصنوعی Hassan Ragab است، یک معمار مصری ساکن کالیفرنیا که بیش از یک دهه تجربه در معماری محاسباتی (computational architecture) دارد. Ragab با خلاقیت های مبتنی بر هوش مصنوعی و با استفاده از ابزارهای تبدیل متن به تصویر هوش مصنوعی، نمای ساختمان های غیرعادی زیبایی ساخت. در طول ماه‌ها، او همچنین با استفاده از ابزارهایی برای تبدیل حرکت انسان به معماری، ویدیوهای هوش مصنوعی را آزمایش کرد (Ragab رقص مایکل جکسون را به تصویر کشید و هر فریم را به یک ساختمان مدرن تبدیل کرد. همچنین، آزمایش‌های مشابهی با رقص باله انجام داد.)


Arturo Tedeschi

Tedeschi سال هاست که بر هنر طراحی الگوریتمی تسلط داشته است. او می‌داند که طبیعت چگونه فکر و چگونه کار می‌کند و از الگوریتم‌ها به عنوان ابزاری برای تقلید تعادل طبیعت برای خلق هنر و کارآمد بودن آن استفاده می‌کند. او که استاد طراحی مولد است (و نویسنده چندین کتاب)، اکنون تمرکز خود را روی آموزش و استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد طرح ها تغییر داده است. او حتی با استفاده از Midjourney برخی از نماهای MET Gala را در اینستاگرام خود بازسازی کرد و استاد نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای رسیدن به نتایج مطلوب است.


Shail Patel

طراح معمار هندی Shail Patel، تسلط بسیار خوبی بر Midjourney دارد، تصاویر عجیب حبابی از خانه ها و وسایل نقلیه عمومی، نماهای واقعی برای مغازه های برند لوکس و همچنین هنر و طراحی را به روش‌های غیر معمول با هم ترکیب می‌کند. طرح‌های شیل تقریباً همیشه باشکوه هستند، اما عنصری در مورد آن‌ها وجود دارد که همچنان کنجکاوی کودکانه را به همراه می‌آورد، چه طرح‌های حباب‌دار باشد یا لباس‌های مد روز که از فضای سبز ساخته شده‌اند.


Ulises Design Studio

این استودیو مستقر در برلین در ایده پردازی و تحقق مفاهیم با استفاده از هوش مصنوعی تخصص دارد و با ArchDaily و وب سایت تابعه آن، DesignBoom همکاری کرده است. بسیاری از کارهای آنها در قلمرو معماری است، زیرا آنها مواد، سبک ها و حتی حرکات معماری جدید را با استفاده از هوش مصنوعی کشف می کنند.



Str4ngething

هنرمند خیابانی Banksy این فهرست، Str4ngeThing یک شخص ناشناس (یا گروهی از افراد) است که خطوط بین مد و معماری را در هم می‌آمیزد و به‌طور هم‌زمان سبک بالا را با عناصر رنسانس ادغام می‌کند. ساختن یک "سبک" در حین استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی بسیار دشوار است (زیرا هوش مصنوعی از کل پایگاه داده خود برای ایجاد طرح های متنوع در چندین سبک استفاده می کند)، اما Str4ngeThing با ویژگی بصری خود این کار را به خوبی انجام می دهد. آنها به روش خود و با استفاده از هوش مصنوعی، جنبش های رنسانس و Art Noveau را دوباره اختراع کردند.

logo-samandehi