فراخوان پنجمین دوره از رقابت های 2021 SMACH

شکنندگی و آسیب پذیری موضوع نمایشگاه دوسالانه در حوزه land art در کشور ایتالیا است که فراخوان خود را اعلام کرده است.

به گزارش گالری آنلاین، نمایشگاه فضای باز SMACH توسط انجمن فرهنگی SMACH در Dolomites برگزار می شود.

SMACH، مجموعه ای از هنر، فرهنگ و تاریخ در Dolomites، پروژه ای در حوزه land art است که در سال 2012 شکل گرفت. این نمایشگاه دوسالانه که در فضای باز برگزار می شود از تلفیق هنر و طبیعت حمایت می کند. هر دوره مجموعه ای از 10 خلاقیت هنری را در قلب Dolomites به نمایش می گذارد که منحصراً در مکان های طبیعی مختلف و سازگار با آن ها خلق شده اند. هدف از خلق این آثار جلب توجه بازدیدکنندگان به هنر و نمایاندن محلی است که در آن با ایجاد تعاملی مستمر بین هنر و طبیعت چیدمان شده اند.

موضوع این دوره از رقابت، شکنندگی و آسیب پذیری است.

آسیب پذیری و شکنندگی در دنیای ما چه مفهومی دارد؟ آسیب پذیری معانی گسترده ای دارد. تیترهای خبری توجه خود را بر آسیب پذیری موسسات و جهانی شدن متمرکز کرده اند. در حالی که طبق فرهنگ لغت آکسفورد، واژه های "حساس"، "ظریف" و "لطیف" مترادف این واژه هستند. جهان و آرامش آسیب پذیر هستند، اما روابط انسانی نیز گاهی اوقات درگیر آن می شوند.

اما آسیب پذیری از ارزش های دیگری نیز چون توانایی درک احساس و عطوفت، مهربانی و وقار برخوردار است. ارزش هایی که دریچه احساسات، عواطف و موجودیت انسان را می گشایند.

اما چرا از آسیب پذیری باید صحبت به میان آورد؟ پیش از هر چیز چنین طرحی این امکان را برای ما فراهم می کند تا به جنبه های روشن و تاریک وجود انسان بیندیشیم و دلیل آن هم این است که در حال حاضر و بدون شک شاهد آن هستیم که خود، جهان و پیرامونمان تا چه حد آسیب پذیر است.


آثار منتخب از سوی هیئت داوران در 10 مکان طبیعی مختلف در Val Badia ایتالیا به نمایش گذاشته خواهد شد.

جوایز:

اهدای 2000 یورو جایزه نقدی به هنرمندان/ گروه منتخب (در مجموع 10 نفر)

شرکت در این رقابت برای کلیه هنرمندان از سراسر جهان آزاد و هزینه ثبت نام در آن رایگان است.

مهلت ثبت نام: 28 مارس 2021 (8 فروردین 1400)

چهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi