مالیات بر خرید آثار هنری

راهی در پیشبرد اقتصاد هنر ترکیه

رئیس موسسه ی هنرهای معاصر استانبول در یک سخنرانی از حکومت خواست تا برای آثار هنری مالیات بر خرید تعیین کنند.

به گزارش گالری آنلاین، هر سال ماه نوامبر در استانبول مناقصه ای برای آثار هنری جهت ایجاد تغییرات مثبت در اقتصاد تشکیل می شود که امسال به دلیل برگزاری مناقصه ای در زمینه ی صنعت توریسم این برنامه یک ماه جا به جا شده و در ماه سپتامبر برگزار می شود.

موزه ها و موسسات زیادی از جمله موزه بزرگ و خصوصی ساکپ صابانجی برای شرکت در این کار ابتکاری اعلام حضور کرده اند که برای اولین بار در ترکیه توسط حکومت برگزار می شود.

رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان به دلیل حملات تروریستی اخیر در ترکیه، تصمیم گرفته است تا پایتخت را از لحاظ فرهنگی تقویت کند.

علی گورلی مدیر موسسه ی هنرهای معاصر استانبول معتقد است که حکومت در حال پی بردن به اهمیت هنر است وی در ادامه گفت ما از حکومت نمی خواهیم پول نقد به ما بدهد فقط خواستار تشریح درست قانون مالیات برای بهبود وضعیت خرید و فروش آثار هنری هستیم .

ارزش مادی کارهایی که سالانه در ماه نوامبر برگزار میشد با تغییر و کاهش تدریجی از سال 2014 تا 2016 بدین ترتیب بوده است؛ 102 میلیون دلار، 67.4 میلیون دلار و نهایتا پارسال به 56 میلیون دلار رسید، اگرچه در سال 2016 بیش از 60 درصد کارها به فروش رفت .

نمایشگاه امسال از 14 الی 17 سپتامبر برگزار می شود .مدیر نمایشگاه، کامیار ملکی گفت ما خواستار تبدیل ترکیه به یک قطب هنری هستیم چون استانبول عامل ارتباط شرق به غرب است که تاریخ و فرهنگ و هنری غنی دارد .

وی افزود؛ ما می خواهیم میراثی غنی به نسل آینده بدهیم و با وجود مشکلات زیادی که داریم اما هنر لازمه ای بسیار مهم در این شهر است.

logo-samandehi