وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با مدیر موزه لوور فرانسه تاکید کرد: به کارگیری همه ابزارهای جهانی برای جلوگیری از تخریب دستاوردهای تمدنی

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در دیدار با «ژان لوک مارتینز» مدیر موزه لوور فرانسه با تاکید بر این مطلب گفت: بعد از رفع تحریم های ظالمانه علیه ایران به نظرم فضای جدیدی بین دو کشور ایران و فرانسه پدید آمده است و پس از توافق های صورت گرفته بین کشورهای ١+٥ و همچنین سفر رییس جمهور ایران به فرانسه فصل جدیدی در روابط این دو کشور ایجاد شده است.

وی افزود: اراده سیاسی دو کشور ایران و فرانسه بر همکاری های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری بسیار است و امیدوارم بتوانیم حداکثر استفاده را در این فضای جدید داشته باشیم.

جنتی ادامه داد: ما این آمادگی را داریم تا در همه زمینه های ممکن در حوزه فرهنگی و هنری روابط دو کشور را گسترش دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با مدیر موزه لوور فرانسه تاکید کرد: به کارگیری همه ابزارهای جهانی برای جلوگیری از تخریب دستاوردهای تمدنی

آثار تاریخی متعلق به همه بشریت است

وی در ادامه تاکید کرد: آثار تاریخی کشورها نشان دهنده تمدن های پیشین است که متعلق به همه بشریت در سراسر جهان است و متعلق به هر کشوری به تنهایی نیست.

جنتی افزود: در دو دهه اخیر متاسفانه شاهد از بین رفتن بسیاری از آثار ارزنده تاریخی از سوی گروهک های افراطی از جمله القاعده و ... بوده ایم. و این خسار ت ها برای همه بشریت است زیرا میراث جهانی دستخوش تخریب می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر تخریب این آثار در برخی کشورها از سوی گروهک های افراطی برخی از موزه ها در حوادث تغییر حکومت ها غارت شده اند و آثار آن در دست عناصر قاچاق است و در یک اتحاد جهانی لازم است این آثار جمع آوری و در یک جا نگهداری شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر همکاری های دو کشوردر زمینه های آثار نگارگری و هنرهای تجسمی تاکید کرد.

جنتی در ادامه به آثار تاریخی و قدمت ٧ هزار ساله برخی آثار در کشورمان اشاره کرد و گفت: ایران دارای آثار و شهرهای پر جاذبه تاریخی و تمدنی بسیاری است و گردشگران می توانند بیش از پیش از این آثار بازدید کنند.

موزه لوور یکی از گنجینه های عظیم بشری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید موافقتنامه های فرهنگی میان ایران و فرانسه در جهت گسترش روابط فرهنگی و هنری تمدید شوند.

وی با اشاره به آثار موجود در موزه لوور فرانسه تاکید کرد: این موزه یکی از گنجینه های عظیم بشری است که آثار بسیاری را در خود دارد.

مدیر موزه لوور فرانسه:

موزه لوور نگران تخریب بناهای تاریخی است

در ادامه این دیدار «ژان لوک مارتینز» مدیر موزه لوور فرانسه بر نگرانی دست اندرکاران موزه لوور فرانسه در تخریب آثار و بناهای تاریخی تاکید کرد.

وی گفت: رسالت موزه لوور این است که جهان شمول محسوب می شود و آثار موجود در آن متعلق به همگان در سراسر جهان است.

مدیر موزه لوور با اشاره به بودجه سالانه این موزه گفت: بخشی از این بودجه از سوی دولت تامین می شود و بخشی از آن هم از طریق فروش بلیط و کمک های هنردوستان و خیران تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه اولین بار است که به ایران سفر کرده گفت: امیدوارم در همکاری های دو جانبه بتوانیم در مبادلات کارشناسان موزره ای نیز میان دو کشور همکاری داشته باشیم.

اخبار مرتبط

رییس موزه لوور پس از 10 سال به تهران می‌آید

رئیس موزه لوور: ایران بخواهد، آثار تاریخی‌اش را به تهران می‌آوریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با مدیر موزه لوور فرانسه تاکید کرد: به کارگیری همه ابزارهای جهانی برای جلوگیری از تخریب دستاوردهای تمدنی

ابراز علاقه‌مندی رییس موزه لوور پاریس برای همکاری با نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران، در تهران و پاریس

موزه ملی ایران میزبان موزه لوور


logo-samandehi