فروش پرتره گم شده گوستاو کلیمت در حراجی

پرتره ای از گوستاو کلیمت که تقریباً برای یک قرن دیده نشده بود، به قیمت 32 میلیون دلار فروخته شد.


به گزارش گالری آنلاین، «پرتره فرولین لیزر» که گمان می‌رود یکی از آخرین آثار نقاش اتریشی باشد، هیجان زیادی در دنیای هنر ایجاد کرد، اما در نهایت با قیمت 30 تا 50 میلیون یورو (32 میلیون دلار) به فروش رسید.

پیشنهادات از 28 میلیون یورو شروع شد و کار با قیمت 30 میلیون یورو پیش رفت.

آخرین پرتره تکمیل شده توسط کلیمت با قیمت 85.3 میلیون پوند (108.4 میلیون دلار) به گران ترین اثر هنری فروخته شده در یک حراجی اروپایی تبدیل شده بود.

به گفته خانه حراج وین im Kinsky، "پرتره Fräulein Lieser" مدت ها گم شده بود. با این حال، اخیراً مشخص شد که مالکیت خصوصی آن متعلق به یک شهروند اتریشی بوده است.

خانه حراج در بیانیه‌ای مطبوعاتی در وب‌سایت خود قبل از فروش بعدازظهر چهارشنبه گفت: "کشف دوباره این پرتره، یکی از زیباترین آثار آخرین دوره خلاقیت کلیمت است."

این قطعه به شدت زنده و رنگارنگ در کاتالوگ های آثار هنرمند ثبت شده بود، اما کارشناسان آن را فقط در یک عکس سیاه و سفید دیده بودند.

کارشناسان یافته اند که این صاحب اثر عضوی از یک خانواده ثروتمند یهودی اتریشی بوده است که در آن زمان بخشی از طبقه بالای اجتماعی جامعه وین بودند، جایی که کلیمت حامیان و مشتریان خود را پیدا کرد. با این وجود، هویت او کاملاً مشخص نیست.


logo-samandehi