نخستین نشست تخصصی «زنگ هنر+تجربه» در هنرستان هنرهای زیبای پسران

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی هنرستان هنرهای زیبای پسران؛ روز سه شنبه ١٨ آبان ماه از ساعت ١٣ نخستین نشست تخصصی در سال تحصیلی جدید با عنوان «زنگ هنر+تجربه» با حضور سیدامیر سقراطی و با موضوع «ایده پردازی در نقاشی» در سالن اجتماعات جلیل ضیاءپور این هنرستان برگزار خواهد شد.

نخستین نشست تخصصی «زنگ هنر+تجربه» در هنرستان هنرهای زیبای پسران

لازم بذکر است این نشست در ادامه سلسله نشستهای «هنر و تجربه» می باشد که در سال تحصیلی گذشته طی ١٠ جلسه با موضوعات مختلف برگزار گردیده بود و امسال نیز با عنوان «زنگ هنر+تجربه» به منظور آشنایی هنرجویان با هنرها و مفاهیم هنری روز جهان و مدیاهای مختلف در عرصه تجسمی و با حضور اساتید برجسته و فعالان در عرصه هنرهای تجسمی برگزار خواهد شد تا هنرجویان بتوانند از دیدگاهها و تخصص این اساتید در جهت ادامه راه هنری خویش استفاده نمایند.

امیر سقراطی متولد ۱۳۵۸ در رشت و دانش‌آموخته گرافیک مطبوعاتی از مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه است. او برگزاری ۲۰ نمایشگاه انفرادی را در کارنامه خود دارد از سال ۱۳۷۴ تا کنون در ۱۲۰ نمایشگاه گروهی نیز در ایران، رومانی، آذربایجان، ایتالیا و... شرکت کرده است. سقراطی تاکنون ١٢ کتاب در زمینه هنرهای تجسمی منتشر کرده و معاونت سردبیری مجله هفتگی "تندیس" را نیز در کارنامه خود دارد. دو کتاب از آثار او به نامهای« زندگی در بیرون کادر» و «دردرونم جهانی پا می کوبد» منتشر شد ه است که دربرگیرنده آثار او از سالهای ١٣٧٣ تا ١٣٨٦ است.

سید امیر سقراطی که عضو فدراسیون جهانی روزنامه نگاران I.P.J است از سال ١٣٧٠ با کاریکاتور و گرافیک آشنا شد و در سال ١٣٧٣ اولین اثرش در روزنامه ابرار به چاپ رسید سقراطی علاوه بر کشیدن کاریکاتور برای مطبوعات به عنوان منتقد هنری با نشریات نیز همکاری می کند آثار او در نشریات مختلفی مانند تندیس ، گل آقا ، جوان ، جام جم ، کیهان کاریکاتور ، همشهری جوان ، سروش جوان ، اعتماد ملی ، نسیم صبا ، خانواده سبز ، کتاب هفته ، رشد معلم و .... به چاپ رسیده است

سقراطی سوابق زیر را در کارنامه هنری خود دارد:

عضو هیات مدیره انجمن نقاشان

دبیر جشنواره محتشم

موسس و مسئول گروه کاریکاتور اسپندانه حوزه هنری گیلان ١٣٧٥

موسس و مسئول گروه کاریکاتور فردا حوزه هنری کرج ١٣٨٠

عضو هیات موسس و عضو شورای برنامه ریزی و اجرایی گروه کاریکاتور ماه از سال ١٣٧٩تا کنون

همچنین سقراطی در سال ٢٠٠٧ از سوی CRN شبکه حقوقی کاریکاتوریست های جهان به عنوان نفر سوم فهرست ١٠١ کاریکاتوریست بزرگ چهره جهان انتخاب شده است.

علاقمندان می توانند جهت شرکت در این نشستها به آدرس پیچ شمیران، خیابان شهید نورمحمدی(تنکابن)، پلاک ٨٧ هنرستان هنرهای زیبای پسران مراجعه نمایند.

logo-samandehi