فراخوان سومین مسابقه نقاشی كودكان و نوجوانان سازمان ملی بهره‌وری ایران با موضوع «بهره‌وری آب»


http://www.nipo.gov.ir/FileSystem/View/File.aspx?Mode=Image&FileId=cd4e331d-fb9c-4545-a505-a2ab377b9733&Width=0&Height=500&ThumbMode=AspectRatio

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی مسابقه، سازمان ملی بهره‌وری ایران در راستای رشد و پرورش خلاقیت‌های كودكان و نوجوانان و ترویج فرهنگ بهره‌وری به‌ویژه در زمینه بهره‌وری آب اقدام به برگزاری سومین مسابقه نقاشی برای گروه‌های سنی كودك و نوجوان كرده است.


هدف:

هدف اصلی این مسابقه، افزایش آگاهی و توجه كودكان و نوجوانان در زمینه اصلاح الگوی مصرف، حفاظت از منابع طبیعی و بهره‌وری آب، ترویج فعالیت‌ها و اقدامات بهره‌ورانه در جامعه و تشویق آنها به عرضه توانمندی‌ها، استعدادها

و پتانسیل‌های خود است.


موضوع:

موضوع سومین مسابقه نقاشی سازمان ملی بهره‌وری ایران «بهره‌وری آب» است. موضوعات آثار می‌تواند فرهنگ، خدمات، صنعت، انرژی، كشاورزی، منابع طبیعی و به‌ویژه زندگی روزمره در خانه و مدرسه را شامل شود و شعار «كار درست را درست انجام دهیم» را به تصویر بكشد.


شرایط و نحوه شركت در مسابقه:

شركت در مسابقه نقاشی سازمان ملی بهره‌وری ایران تنها برای گروه‌های سنی ذیل امكان پذیر است:

ـ الف: ۴ تا ۶ سال

ـ ب: ۷ تا ۹ سال

ـ ج: ۱۰ تا ۱۲ سال

ـ ج: ۱۳ تا ۱۶ سال

هر شركت‌كننده می‌بایست اثر مورد نظر را به انضمام فرم تكمیل شده ارسال كند. ارسال نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و یك شماره تماس برای شركت‌كنندگان ضروری است و نقص در هر یك از موارد مذكور به‌منزله حذف اثر از مسابقه است. قطع اثر حتی‌الامكان حداكثر ۳۰ در ۴۰ سانتی متر مربع باشد. تكنیك اثر آزاد است. از كلاژهای حجیم اجتناب شود.

هر شركت‌كننده می‌تواند در نهایت ۳ اثر را برای شركت در این مسابقه ارسال كند. برای ارسال آثار متعدد، نیازی به تكمیل مجدد فرم نیست. همچنین شركت كنندگان می‌توانند توضیحاتی را در حد ۲ یا ۳ جمله در مورد اثر خود ارسال كنند.


شرایط آثار:

هر شركت‌كننده برای شركت در مسابقه می توانند نقاشی خود را به روش های ذیل به دبیرخانه ارسال كند:

ـ ارسال به پست الكترونیك (nipo.gov.ir@gmail.com یا productivity@mporg.ir)

ـ ارسال پستی به نشانی سازمان ملی بهره‌وری ایران: تهران، خیابان استاد نجات الهی (ویلا)، خیابان سپند، شماره ۱۶

ـ آثاری كه از طریق ایمیل ارسال می‌شود باید حداكثر در سایز A۴ (۲۱ در ۲۷سانتی‌متر مربع) با حداقل وضوح ۳۰۰dpi باشند. حجم فایل‌های ارسالی نباید از ۲۵ مگابایت تجاوز كند. اعمال تغییرات در فایل مجاز نیست. در بخش موضوع (subject) عبارت «مسابقه نقاشی» درج شود و فایل دیجیتال آثار می‌بایست به صورت لاتین و با فرمت زیر نامگذاری شوند:

شماره اثر (نهایتا ۳ اثر) و نام و نام‌خانوادگی شركت‌كننده:

به‌عنوان نمونه:

ArvinParsa۰۱.jpg

ArvinParsa۰۲.jpg

ArvinParsa۰۳.jpg


قوانین داوری:

ـ شركت‌كننده با ثبت‌نام و ارسال اثر، در مسابقه تأیید می‌كند كه آثار ارسالی اثر اصلی هستند و توسط خود فرد خلق شده‌اند و مشمول نقض قوانین حمایت معنوی یا نقض حقوق دیگران نمی‌شوند. بدین ترتیب شركت‌كننده خود صاحب حقوق و امتیازات مربوط به اثر است. كمك فكری به كودكان بهتر است به‌نحوی باشد كه نافی خلاقیت آنها نشود.

ـ سازمان ملی بهره‌وری ایران این حق را بر خود محفوظ می‌دارد تا در صورت آشكار شدن هر گونه نقض در قوانین شركت در مسابقه جوایز را از برندگان مسترد كند.

ـ سازمان ملی بهره‌وری ایران این اجازه را خواهد داشت تا از آثار ارسالی توسط شركت‌كنندگان در تمامی مراحل مسابقه و جهت تبلیغات و سایر موارد استفاده كند. بدین ترتیب نیازی به اخذ اجازه و تأیید شركت‌كننده نخواهد بود.

ـ همچنین سازمان ملی بهره‌وری ایران این اجازه را محفوظ می‌دارد تا از آثار برگزیده در مسابقه در برنامه‌ها و نمایشگاه‌ها و همچنین انتشارات خود اعم از كتاب، كارت پستال، خبرنامه، سایت، پایگاه اینترنتی و غیره در هر قالب و فرمتی و بدون پرداخت هر گونه وجهی به صاحب اثر استفاده و بهره‌برداری كند.

ـ مسئولیت تمامی هزینه‌ها و عوارض ناشی از عدم وصول جوایز مربوط به شخص برنده خواهد بود در صورتی كه برنده در ظرف مدت ۱۰ روز از اعلام نتایج پاسخ ندهد یا از دریافت جایزه خود امتناع كند، سازمان ملی بهره‌وری ایران می‌تواند با مسئولیت خود جایزه را به شركت‌كننده دیگری اهدا كند.

ـ سازمان ملی بهره وری ایران این حق را برای خود محفوظ می‌دارد تا در صورت بروز پیشامدهای غیرمنتظره و یا شرایط نامناسب مسابقه را ملغی اعلام كند و در این صورت به اطلاع شركت كنندگان خواهد رساند.

ـ شركت كنندگان می‌توانند در صورت نیاز تا پایان زمان نهایی ثبت نام نسبت به درخواست اصلاحات یـا تـغییرات مـربـوط بـه اطلاعـات خود از طریق آدرس پست الكترونیك (nipo.gov.ir@gmail.com یا productivity@mporg.ir) مكاتبه كنند.

ـ بار دیگر تاكید می‌شود كه ارسال نام و نام خانوادگی صاحب اثر، تاریخ تولد و یك شماره تماس (ثابت یا همراه) برای شركت‌كنندگان ضروری است و نقص در هر یك از موارد مذكور به‌منزله حذف اثر از مسابقه است. همچنین مغایرت اطلاعات اثر شركت‌كننده از جمله عدم مطابقت سن شركت‌كننده با گروه‌های سنی مسابقه به‌منزله حذف اثر از مسابقه و داوری خواهد بود.


نحوه داوری آثار:

آثار هر بخش به صورت جداگانه داوری خواهند شد. تصمیم داوران نهایی خواهد بود. نقاشی ها در دو مرحله بررسی خواهند شد:

۱- بررسی اولیه:

از لحاظ مطابقت با شرایط و قوانین شركت در مسابقه.

۲- بررسی ثانویه:

از سوی هیأت داوران بر اساس معیارهای خلاقیت (۵۰ درصد) و كیفیت هنری اثر ( ۵۰درصد).


بررسی اولیه:

در این مرحله نقاشی‌ها براساس مطابقت با موضوع، شرایط، اندازه‌ها و همچنین همخوانی با قوانین و شرایط اعلام شده بررسی خواهند شد. این مرحله حداكثر ظرف مدت یك ماه از تاریخ آخرین فرصت ارسال انجام خواهد پذیرفت. كمیته بررسی شامل ۳ نفر از متخصصان حوزه بهره‌وری به همراه كارشناسان هنری و با انتخاب سازمان ملی بهره‌وری ایران خواهد بود.


بررسی ثانویه:

ارزشیابی و داوری آثار توسط هیأت داوران در ۳ مرحله و توسط ۳ داور بشرح زیر انجام خواهد پذیرفت:

مرحله اول: هر داور ۲۰ نقاشی را برای هر بخش و براساس خلاقیت و كیفیت هنری انتخاب خواهد كرد. این آثار به مرحله دوم صعود خواهند كرد.

مرحله دوم: در این مرحله، ۳ اثر برتر توسط هیأت داوران انتخاب خواهند شد.

مرحله سوم: آثار ویژه (در هر بخش ۳ اثر) توسط هیأت داوران معرفی می شوند.


سایر موارد:

آخـرین مـهلت ارسال آثار: تا ۳۰مهرماه ۱۳۹۶، از طریق پست الكترونیك یا پست

اعلام اسامی برندگان: آذرماه ۱۳۹۶

جوایز: به ۳ اثر برتر در هر گروه سنی، لوح تقدیر به امضای رئیس سازمان ملی بهره وری ایران و جوایزی اهدا خواهد شد. آثار برتر در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می گیرد.


علاقه‌مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به سایت سازمان ملی بهره وری ایران به آدرس www.nipo.gov.ir مراجعه كنند یا با شماره های ۴۲۳۹۱۴۰۱-۰۲۱ و ۸۸۸۹۹۴۲۴-۰۲۱ تماس بگیرند.

کسب اطلاعات بیشتر

logo-samandehi