فراخوان بیست و سومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان

مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و همکاری اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، به منظور رقابت در عرصه خلاقیت های هنری، ارتقای سطح تخصصی هنرجویان و با هدف شناسایی، تربیت و معرفی جوانان متعهد با توجه به مؤلفه شایستگی و ارتباط هنری هنرمندان جوان سراسر کشور، با حضور استادان با سابقه دانشگاهی و هنرمندان سرشناس، در رشته های مختلف هنرهای تجسمی، بیست و سومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان را از تاریخ 14 تا 17 شهریور ماه 1395 در شهرستان سنندج، برگزار می نماید.

شورای سیاستگذاری:

رئیس شورا: مجید ملانوروزی

اعضای شورا: محمدعلی بنی اسدی، صداقت جباری، فرهاد سلیمانی، عبدالرحیم سیاهکارزاده، رضوان صادق زاده، بهمن عبدی و احمد وکیلی

دبیر جشنواره: رضوان صادق زاده

دبیر اجرایی: عبدالرحیم سیاهکارزاده


رشته های هنری جشنواره:

ارتباط تصویری (پوستر)، تصویرسازی، حجم (آهن، گچ، گل و سفال)، خوشنویسی (نستعلیق)، طراحی، عکاسی، کاریکاتور(کارتون، چهره)، نقاشی و نگارگری(نگارگری، گل و مرغ، تذهیب)

برگزاری این دوره، بر اساس پیش بینی ستاد برگزاری، شامل دو مرحله 1. ثبت نام هنرمندان در سایت 2. اجرای کارگاهی پذیرفته شدگان در زمان برگزاری جشنواره می باشد.

مقررات و شرایط ثبت نام:

انتظار می رود اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، کلیه اعضاء انجمن هنرهای تجسمی، هنرجویان هنرستان های هنرهای تجسمی، آموزشگاه های آزاد، دانشکده های هنر و عموم هنرجویان علاقمند، از طریق رسانه های گروهی، به ویژه سایت
www.yafestival.ir و رسانه های استانی از آخرین اخبار جشنواره و کم و کیف برگزاری جشنواره سراسری کشور مطلع شده و حائزین شرایط را جهت شركت در جشنواره ترغیب نمایند.

1- متولدین از تاریخ یک فروردین 1371 تا تاریخ بیست و نهم اسفند 1380 ، حائز شرایط سنی شرکت در جشنواره خواهند بود.

2- كلیه داوطلبین در مرحله ثبت نام می بایست تصویر کارت ملی یا صفحه اول شناسنامه خود را به همراه آثار در سایت، ثبت نمایند.

3- هر متقاضی می تواند حداكثر 5 اثر خود را فقطدر یکی از رشته های یاد شده جشنواره از طریق سایت ارسال نماید. موضوع آثار، در مرحله ثبت نام و ارسال آثار به سایت، آزاد می باشد.

4- الزاماً كلیه داوطلبین و هنرجویان متقاضی تا 18 مرداد 1395 از طریق ارسال اینترنتی نمونه آثار و ثبت نام در سایت www.yafestival.ir در مرحله انتخابی شركت خواهند كرد. بدیهی است افرادی که ثبت نام ننموده اند از حضور در جشنواره محروم خواهند بود.

5- ستاد جشنواره از ادامه حضور شركت كنندگانی كه به قوانین و دستورالعمل های ابلاغی عمل ننمایند، جلوگیری خواهد كرد.

6- کلیه گروه های هنری انتخاب شده لازم است به گونه ای سازماندهی شوند که راس تاریخ مقرر، خود را به ستاد جشنواره واقع در شهرستان سنندج، معرفی نمایند.

7- ستاد جشنواره تعهدی در قبال حضور قبل از موعد و یا بعد از جشنواره نسبت به گروه ها و افراد خارج از فهرست مقرر نخواهد داشت.

8- در صورت به حد نصاب نرسیدن ثبت نام هنرمندان در هر یک از رشته ها و یا گرایش های مندرج در فراخوان، دبیر جشنواره می تواند نسبت به حذف آن در طول برگزاری جشنواره اقدام نماید.

مقررات اجرای کارگاه:

این جشنواره فرصت مناسبی برای طرح مباحث نوین و ارائه مبادله تجربیات جدید در باب هنرهای تجسمی به وجود خواهد آورد. هنرجویان شرکت کننده در طول جشنواره در کارگاه های تخصصی به صورت رقابتی شرکت نموده و در پایان، نفرات برگزیده توسط هیأت داوران معرفی می شوند. با توجه به ماهیت رقابتی جشنواره، تم یا موضوعات پیشنهادی جشنواره همزمان با شروع كارگاه ها و متناسب با رشته های مختلف از طریق دبیر هنری و استادان مربوطه اعلان خواهد شد.

1- پذیرفته شدگان می بایست همراه با اصل كارت ملی و یا شناسنامه، در جشنواره حاضر شوند.

2- هنرمندان بر اساس فهرست نهایی اعلام شده، در كارگاه ها شرکت کرده و به هیچ وجه اجازه جایگزینی و جابجایی در سایر رشته های جشنواره را نخواهند داشت.

3- حضور همراه برای هیچ یک از داوطلبان اعم از زن یا مرد، پذیرفته نخواهد شد.

4- مخارج ایاب و ذهاب بر عهده هنرمندان و یا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های اعزام کننده بوده و ستاد جشنواره در این ارتباط هیچ هزینه ای را تقبل نمی کند.

5- داوطلب در طول مدت شرکت در جشنواره کاملاً در اختیار برنامه های ستاد جشنواره بوده و بنابر این امکان دیدارهای خصوصی و یا پرداخت به برنامه های شخصی وجود نخواهد داشت، هم چنین در طول این مدت گروه های اعزامی و میهمانان ستاد ملزم به هماهنگی کامل با برنامه های اعلام شده هستند.

6- كارگاه آزمون هنرمندان شرکت کننده طی برنامه عملی برای کلیه رشته ها در 2 روز کامل در فضاهای پیش بینی شده برگزار و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

7- کلیه آثار خلق شده در اختیار دبیرخانه قرار خواهد گرفت و دبیرخانه مجاز به بهره برداری از آثار خلق شده خواهد بود و در صورت لزوم در مراكز استانی به نمایش گذاشته خواهد شد.

8- داوطلبین شرکت کننده در جشنواره به همراه کلیه ابزار کار و لوازم ضروری کارگاهی خود، در برنامه سنجش خلاقیت و تولید اثر هنری شرکت خواهند کرد. هنرجویان رشته های گرافیک، تصویرسازی و کاریکاتور، چنانچه با کامپیوتر خلق اثر می نمایند، همراه داشتن لپ تاپ شخصی ضروری می باشد.

9- ستاد جشنواره نسبت به تهیه و در اختیار قرار دادن لوازم مورد نیاز هنرمندان مدعو در حد مقدورات اقدام خواهد نمود. (توضیح: بوم نقاشی به ابعاد 90*90 و 80*100 ، مقوای رشته نگارگری به ابعاد 35*25 و 50*40 و مقادیر محدودی مواد مورد نیاز کارگاه حجم و سفال در محل کارگاه توزیع خواهد شد.)

10- تصمیم گیری در موارد پیش بینی نشده برحسب موضوع، به عهده دبیر هنری جشنواره خواهد بود.

11- ستاد جشنواره انتظار دارد همه شرکت کنندگان برابر موازین و شئونات اسلامی متعارف رفتار نموده و مقررات جشنواره را به طور دقیق مراعات نمایند. در صورت عدم رعایت مقررات، جشنواره مجاز به عدم پذیرش افراد و تادیه خسارات خواهد بود.

جوایز:

در هر رشته، به 3 نفر برتر (بدون رتبه بندی) مبلغ 20 میلیون ریال و لوح افتخار اهدا خواهد شد. به کلیه شرکت کنندگان در جشنواره، گواهی شرکت نیز اعطا خواهد شد.

گاهشمار جشنواره:

1- اعلام فراخوان، شروع ثبت نام و ارسال آثار از طریق سایت: یک شنبه 30 خرداد 1395

2- آخرین مهلت ثبت نام در سایت: حداکثر تا ساعت 24 دوشنبه 18 مرداد

3- داوری آثار ارسالی و انتخاب راه یافتگان نهایی به جشنواره: از روز شنبه 23 مرداد تا سه شنبه 26 مرداد

4- اعلام اسامی پذیرفته شدگان: چهارشنبه 27 مرداد

5- حضور پذیرفته شدگان در محل جشنواره: یکشنبه 14 شهریور

6- افتتاحیه جشنواره: یکشنبه 14 شهریور (ساعت 17)

7- شروع و پایان کارگاه ها: از ساعت 9 صبح دوشنبه 15 شهریور تا ساعت 18 سه شنبه 16 شهریور

8- اختتامیه جشنواره: چهارشنبه 17 شهریور (ساعت 17)

آدرس و شماره تماس دبیرخانه جشنواره:

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، بالاتر از بلوار کشاورز، روبه روی پارک لاله، کوچه شهید صدوقی، پلاک 17

کد پستی: 1418693541

تلفن و دورنگار: 66946910 - 66946911

پایگاه الکترونیکی: www.yafestival.ir

logo-samandehi