فراخوان دیوارنگاری جداره های شهری ماندگار

سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای مأموریت های خود نسبت به ارتقاء کیفیت هنری و منظر شهری و ساماندهی بصری و زیباسازی فضاهای شهری و کمک به رشد فرهنگ تصویری شهروندان، فراخوان "طراحی دیوارنگاری ماندگار" را برای دو موقعیت شهری جهت تأمین طرح های دیوارنگاری به شرح ذیل اعلام می نماید. از هنرمندان هنرهای تجسمی و سایر گرایش های هنری مرتبط دعوت می شود ایده ها و طرح های خود را با موضوع یادشده به مدیریت نقاشی دیواری این سازمان ارائه نمایند.

1.جداره های زیرگذر گلچین در منطقه 17
2.جداره های پل بزرگراه شهید رجائی تقاطع بزرگراه آزادگان در منطقه 16

برای دریافت تصاویر و نقشه دیوارهای فوق و فرم چیدمان تصاویر و فرم مشخصات ،کلیک کنید.

ویژگی های مورد نظر طرحهای ارسالی:.

به ارتباط موضوعی، مضمونی و بصری ایده ها و طرح های پیشنهادی با محل های معرفی شده و محیط پیرامون آنها توجه شود. برای این منظور به هنرمندان توصیه اکید می شود از محل های معرفی شده بازدید میدانی به عمل آورده و شرایط محیطی مختلف هر محل را مورد مطالعه قرار دهند.
با توجه به موقعیت و نوع دیوارها، روش های اجرایی پیشنهادی برای این آثار، می تواند تکنیک های ماندگار ( نقش برجسته بتنی، سفالی یا فلزی،کاشی معرق، لعابدار، شکسته و مانند آنها یا ترکیب مواد) باشد. بدیهی است طرح های ارائه شده باید علاوه بر رعایت جنبه های موضوعی و بصری، امکان و ویژگی اجرا با یکی از این تکنیک های ماندگار را دارا باشند.
از هنرمندان انتظار می رود ضمن ارائه پیشنهادهای خلاقانه و نوآورانه در طراحی و تکنیک های اجرایی خود، حتی الامکان از پیشنهاد و ارائه روش های اجرایی متداول و تکراری موجود در آثار دیوارنگاری ماندگار در سطح شهر و کلیشه ها و نشانه های تصویری مرسوم پرهیز نمایند.
لازم است طرح های پیشنهادی از مخاطب پذیری بالا برخوردار بوده و قابلیت اجرا در فضاهای عمومی شهری را داشته باشد.
ضرورت دارد هر طرح پیشنهادی از سوی هنرمندان، با ذکر و توضیح مواد و مصالح و روش های اجرایی برای بررسی توسط شورای هنری به مدیریت نقاشی دیواری ارائه شود.
ضروری است هنرمندان نقشه و تصاویر دیوار را که پیوست فراخوان در سایت سازمان زیباسازی درج شده دانلود و طرح های خود را بر روی آن ها و از زوایای خواسته شده جانمایی و ارائه کنند.
هنرمندان باید هر طرح و جانمایی های آن را در فرم چیدمان مشخص شده و با ترتیب تعیین شده چیدمان کنند.

شرایط عمومی فراخوان:

هر هنرمند می تواند حداکثر 3 طرح پیشنهادی، برای هر یک از جداره های معرفی شده ، در فرم چیدمان تعیین شده با اندازه 70×100 سانتیمتر ارائه نماید.
بررسی، کارشناسی، تأیید یا رد طرح ها به عهده هیأت انتخاب است.
سازمان زیباسازی امکان برگزاری نمایشگاه (یا سایر مقاصد انتشاراتی از طرح های انتخابی) از آثار ارسالی را برای خود محفوظ می داند.
طرح های ارسالی هنرمندان پس از داوری به هنرمندان عودت داده نخواهد شد .
رعایت کلیه قوانین مربوط به حق تألیف و طراحی اثر بر عهده فرستنده (حقیقی یا حقوقی) آثار بوده و پاسخگویی به کلیه عواقب قانونی آن بر عهده ارائه کنندگان آنها می باشد.
در صورتی که در هریک از مراحل ارائه طرح، مراحل مختلف کارشناسی و داوری و حین یا پس از اجرای طرح ها، عدم اصالت طرحی محرز شود طبق نظر شورای هنری و مدیران مربوطه اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت.
7.تصمیم گیری نهایی در خصوص اجرای طرح مصوب، منوط به محرز شدن توانایی طراح جهت اجرای اثر از نظر تکنیکی، بررسی امکانات تجهیز کارگاه و تأمین ابزار مورد نیاز و توانایی تأمین تضامین بانکی مورد نیاز می باشد. چنانچه هنرمند طراح، شرایط اجرای پروژه را دارا نباشد، پس از طی مراحل و روش های قانونی، مجری مناسب برای اجرای طرح انتخاب خواهد شد. در این صورت ضمن پرداخت حق الزحمه طراحی، نظارت هنری اجرای طرح نیز به هنرمند واگذار خواهد شد.

زمان و نحوه تحویل آثار :

طراحان محترم می توانند با مراجعه حضوری به دبیرخانه، آثار خود را در تاریخ های 18 و 19 مهرماه 1395 تحویل دهند؛ پس از ساعت 15روز 19/7/95 ، به هیچ عنوان طرحی از مراجعه کنندگان تحویل گرفته نمی شود.

الف) پرینت در قطع 70×100 سانتیمتر در فرم چیدمان خواسته شده، با کیفیت بالا از طرح و جانمایی طرح بر روی عکس های تعیین شده.

ب) فایل طرح پیشنهادی و جانمایی آن با فرمت jpgدر ابعاد A3 با وضوحdpi 300 به رویدی وی دی.

ارائه ماکت در صورت لزوم
ارائه پرینت فرم تکمیل شده ثبت نام با امضای هنرمند. (برای دریافت و تکمیل فرم ثبت نام، کلیک کنید.)

هیئت انتخاب آثار:

آقایان محمد علی بنی اسدی، کاظم چلیپا، خسرو خسروی، علی ذاکری، کیانوش غریب پور و محسن ناصریان.

اعلام نتایج:

نتایج انتخاب آثار تا تاریخ 1/8/95 بر روی سایت سازمان زیباسازی اعلام خواهد شد.

سازمان زیباسازی نسبت به انجام فرایند اجرای طرح های برگزیده هیأت انتخاب، پس از جانمایی و مناسب سازی برای محل های در نظرگرفته شده اقدام خواهد کرد.
حق مالکیت و انواع بهره برداری های آثار منتخب اجرا شده برای سازمان زیباسازی محفوظ خواهد بود.

نشانی دبیرخانه :

میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی ، نبش کوچه شیرودی پلاک 2 ، سازمان زیباسازی شهر تهران ،طبقه سوم، مدیریت نقاشی دیواری

logo-samandehi