اطلاعیه سازمان ‌سنجش آموزش ‌كشور درخصوص تعیین زمان و مكان برگزاری آزمون عملی و طراحی رشته‌های تحصیلی نقاشی، ارتباط تصویری، هنرهای تجسمی،

پیرو اطلاعیه مورخ 95/4/13، بدین‌‌وسیله‌ نظر متقاضیان مجموعه رشته های تحصیلی هنری شامل (نقاشی، ارتباط تصویری، كاردانی هنرهای تجسمی، طراحی پارچه و طراحی لباس، طراحی صنعتی، ادبیات نمایشی، مجسمه‌سازی، موسیقی ایرانی و جهانی، كتابت و نگارگری، آهنگسازی، بازیگری (كارگردانی)، طراحی صحنه، نمایش عروسكی و عكاسی) دانشگاههـا و مؤسسات‌ آموزش‌ عالـی در آزمون‌ سراسری‌ سال‌ 1395 را به‌ نكات زیر معطوف‌ می‌دارد:

آزمون عملی منحصراً از داوطلبان گروه آزمایشی هنر كه‌ در زمان پرینت كارت شركت در آزمون سراسری علاقمندی خود را به رشته‌های فوق اعلام نموده، و سپس نسبت به پرداخت هزینه آزمون عملی و طراحی رشته‌های تحصیلی فوق الذكردر موعد مقرر (از تاریخ 95/4/20 لغایت 95/4/30)در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازماناقدام نموده‌اندبعمل خواهد آمد.

داوطلبانی كه متقاضی آزمون عملی و طراحی رشته‌های تحصیلی فوق‌الذكر شده‌اند، لازم است با توجه به دوره‌هایی كه براساس كارنامه در آن مجاز به انتخاب رشته گردیده‌اند، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در زمان مقرر نسبت به انتخاب كد رشته‌های تحصیلی مربوط در فرم انتخاب رشته آزمون سراسری از اولویت 1 تا 150 و در هر اولویتی كه علاقه دارند اقدام نمایند.

متقاضیانی كه نسبت به واریز هزینه آزمون عملی خود اقدام نموده‌اند باید در زمان اعلام شده كارت آزمون عملی و یا طراحی خود را پرینت نموده و طبق آدرس مندرج در كارت ورود به جلسه آزمون عملی برابر زمان و مكان مندرج در پرینت كارت عملی خود اقدام نماید.

آزمون‌های عملی و طراحی و درس تخصصی هر رشته قابل تمدید، تكرار و یا برگزاری آن بصورت انفرادی برای هیچ داوطلبی و تحت هیچ شرایطی میسر نمی‌باشد.

حضور داوطلب در حوزه نیم ساعت قبل از ساعت شروع آزمون الزامی می‌باشد.

داوطلبانی كه متقاضی رشته‌های فوق بوده و نسبت به پرداخت هزینه آزمون عملی در موعد مقرر اقدام نموده و به هردلیل موفق به دریافت كارت ورود به جلسه آزمون عملی و یا طراحی از پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نمی‌شوند، می‌بایست با به همراه داشتن دو قطعه عكس و كارت شناسایی معتبر، در روزهای دریافت كارت شركت­ در­ آزمون به نماینده سازمان سنجش مستقر در محل باجه رفع نقص در شهرستان برگزاری و براساس برنامه زمانی­ اعلام شده، مراجعه نمایند.


‌الف) رشته‌های‌ تحصیلی نقاشی‌، ارتباط تصویری‌، كاردانی هنرهای تجسمی، طراحی پارچه، طراحی لباس و طراحی صنعتی


كارت شركت در آزمون داوطلبانی ‌‌كه نسبت به پرداخت هزینه آزمون عملی رشته‌‌‌های فوق الذكر در موعد مقرر در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان اقدام نموده‌اند،از تاریخ 95/5/12 تا 95/5/14 از طریق سایت این سازمان قابل پرینت می‌باشد. این داوطلبان لازم‌ است‌، در آزمون‌ درس‌ طراحی‌ رشته‌های فوق كه شروع فرآیند آزمون رأس‌ ساعت‌ 8:00 صبح‌ روز جمعه مورخ 95/5/15 و شروع فرآیند آزمون رشته طراحی صنعتی رأس ساعت 14:30 بعداز ظهر روز جمعه مورخ 95/5/15 آغاز می‌گردد، شركت نمایند.

تذكر مهم: در صورتیكه ‌داوطلبی‌ پس از دریافت كارت خود در هریك از رشته‌های‌ تحصیلی نقاشی‌، ارتباط تصویری‌، كاردانی هنرهای تجسمی، طراحی پارچه، طراحی لباس و طراحی صنعتی مغایرتی مشاهده نماید می‌تواند در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه‌ مورخ 13 و 95/5/14 از ساعت 8:00 الی 12:00 ظهر و از ساعت 14:00­الی 18:00 بعدازظهر به نماینده رفع نقص این سازمان مستقر در شهرستان محل برگزاری آزمون به شرح جدول ذیل مراجعه نمایند. داوطلبان توجه داشته باشند در صورتی كه متقاضی آزمون رشته‌های جلسه صبح شامل: ( نقاشی‌، ارتباط تصویری‌، هنرهای تجسمی ، طراحی پارچه، طراحی لباس) می‌باشندمنحصراً یك كارت شركت در آزمون برای آنها پیش‌بینی شده است. داوطلبان بایستی برای شركت در آزمون حداقل نیم ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه امتحانی خود در محل برگزاری آزمون كه آدرس آن بر روی كارت شركت در آزمون آنها درج شده، حضور داشته باشند. به همراه داشتن پرینت كارت شركت در آزمون، شناسنامه و یا كارت ملی وسایل مورد نیاز آزمون از قبیل: تخته شاسی به ابعاد A3 - مدادهای‌‌ (رنگی- سیاه‌- طراحی و اتود) پر رنگ‌‌ و نرم - پاك كن‌ و تراش - خط‌كش‌، گونیای‌ كوچك‌، پرگار و گیره‌های ‌كاغذی الزامی است. داوطلبان رشته‌های‌ تحصیلی نقاشی‌، ارتباط تصویری‌، كاردانی هنرهای تجسمی، طراحی پارچه و لباس (نوبت صبح) توجه داشته باشند به طرحهای مقدماتی و اتودهای اولیه آنها توجه می شود لذا بهتر است آنها را پاك نكنند.


داوطلبان متقاضی رشته‌های‌ تحصیلی نقاشی‌، ارتباط تصویری‌، كاردانی هنرهای تجسمی طراحی پارچه، طراحی لباس و طراحی صنعتی توجه داشته باشند شهر محل برگزاری آزمون و رفع نقص كارت شركت در آزمون با توجه به استان محل اقامت آنها به شرح جدول ذیل می‌باشد:


استان محل اقامت
شهر محل رفع نقص كارت و برگزاری آزمون
تهرا ن– البرز - سمنان– مركزی– همدان– قم
تهران
آذربایجان ‌شرقی– آذربایجان ‌غربی– اردبیل - كردستان
تبریز
اصفهان – چهار محال و بختیاری – یزد
اصفهان
بوشهر- فارس – كهكیلویه و بویراحمد
شیراز
ایلام – خوزستان – لرستان- كرمانشاه
اهواز
خراسان (رضوی- شمالی- جنوبی)
مشهد
سیستان‌‌ و بلوچستان– كرمان –هرمزگان
کرمان
گیلان- زنجان- قزوین
رشت
مازندران – گلستان
بابلسر

آدرس محل رفع نقص كارت شركت در آزمون داوطلبان در اطلاعیه روز چهارشنبه مورخ 95/5/6 درج خواهد شد.


یادآوری های مهم :

(1) داوطلبان از الصاق كردن هرگونه كاغذ، كاغذ پوستی و غیره به كار عملی خودداری نمایند. همراه داشتن هرگونه كاغذ و مقوا و استفاده از وسایلی نظیر ماژیك، لاك‌های الكلی و تینری، راپید، رنگ‌های پودری و مایع، خودنویس، گراف، آبرنگ، رنگ گواش، مركب و سایر وسایل مشابه خودداری فرمایند و همراه داشتن هرگونه وسایل اضافی به جز وسایل مورد نیاز ممنوع می باشد.

هیچ یک از داوطلبان اجازه­ی آوردن وسایل اضافی اعم از کتاب، جزوه، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، پیجر، نت­بوک و هرگونه وسیله الکترونیکی مجهز به دوربین فیلم­برداری و یا عکس­برداری و غیره (به جز موارد خواسته شده فوق) را ندارند.

(2) استفاده از هر گونه کتاب طراحی، کاغذ (به جز آنهایی که در جلسه آزمون به داوطلبان داده خواهد شد) تصاویر متفرقه در جلسه آزمون اکیداً ممنوع بوده و در صورت مشاهده تقلب محسوب میشود. در حین انجام پروژه، قدم زدن، سرکشی بر روی کار دیگران، هر نوع پرسش و پاسخ و کمک به دیگران مجاز نبوده و در صورت انجام آن به عنوان تقلب محسوب خواهد شد.

(3) هر گونه کولاژ کردن، چسباندن و نصب کردن مصالح متفرقه بر روی پروژه عملی یا تشریحی ممنوع است.


ب) رشته‌های تحصیلی ادبیات نمایشی، مجسمه‌سازی، موسیقی ایرانی و جهانی، كتابت و نگارگری، آهنگسازی، بازیگری - كارگردانی، طرحی صحنه، نمایش عروسكی و عكاسی :


‌متقاضیان رشته‌های تحصیلی مذكور لازم است بمنظور اطلاع از برنامه زمانی آزمون ‌عملی رشته مورد علاقه خود و محل برگزاری آزمون‌ عملی به اطلاعیه‌ای كه در این خصوص در روز چهار‌شنبه مورخ 95/5/6 در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی www.sanjesh.org درج می‌گردد، مراجعه نمایند.

لازم به توضیح است كه آزمون عملی رشته‌های تحصیلی ادبیات نمایشی، مجسمه‌سازی، موسیقی ایرانی و جهانی، كتابت و نگارگری، آهنگسازی، بازیگری - كارگردانی، طراحی صحنه، نمایش عروسكی و عكاسی منحصراً در شهر تهران برگزار خواهد شد.


logo-samandehi