گالری نگر میزبان نمایشگاه گروهی "نگاهی نو . روزمرگی" می شود


به گزارش گالری آنلاین، گالری نگر از روز جمعه یکم دی ماه میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی تحت عنوان "نگاهی نو . روزمرگی" با همکاری واهیک هارتونیان و علیرضا آدمبکان می شود.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است:

همیشه گروه و گروه پذیری ، اساس نقصِ فرهنگ و هنر ایران بوده است ، یعنی این عدم، قدم را کند کرده است برای اتفاق جمعی .چون در جمع چیزی هست که در فرد نیست؛ مثلا برآیند یا تبادل .

و آن اتفاق وقتی می‌افتد که گروه،گروه می‌شود ، که لااقل شبیه معمول ، وقتی که باز می‌شود ، ردی با تو بسته بماند ؛ و تو در این تبادل به تعادل می‌رسی .

تیوا ، زیباتر شده‌ی " تیو" ، در معنای جستجوگر و تلاشگر؛ در معنایش زیست می‌کند و می‌خواهد حین تجربه‌هایش تک بعدی نماند‌ . پس در نمایش هایش ، گونه هایی کنار هم می‌آیند ، که هر کدام صدای خود را در جمع می‌شنوند و شنیده می‌شوند .

پاییز 1396-خشایار فهیمی

این نمایشگاه که شامل آثاری از گیلدا هاشم زاده، شهرزاد گردبیگی، مریم فرمنی، نغمه ایژگی،حوریه ارشاد نیا، فهیم شریفی، بهاره روحبخش، مهرتوش ساوری، زهرا موسوی، فاطمه خندان، ریحانه رحیمی نژاد، فاطمه ستاره، زهرا ستاره، الهه جم ، امینه جم، اسدالله آهنی، بهاره خزری و فاضله کاظموف می باشد تا ششم دی ماه در گالری نگر به نشانی قیطریه، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک 33 دایر خواهد بود.

کیوریتور این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین بیان کرد:

این نمایشگاه به همت واهیک هارتونیان و علیرضا آدم بکان جمع آوری شده است. انتخاب نهایی آثار را آقای آدم بکان انجام دادند و هدف از برگزاری این نمایشگاه برقراری ارتباط بین هنرمندان تهران،کرج و لارستان و همچنین تمرکز زدایی از تهران چه در مورد انتخاب هنرمند و چه در مورد انتخاب گالری بوده است.

به همین دلیل ما این نمایشگاه را در شهرهای مختلف ( کرج و لارستان ) برگزار کرده ایم و در گالری نگر ترکیبی از این مجموعه ارائه شده است که در واقع
هدف تاکید بر این امر است که هیچ مرزی میان انسانها و فرهنگ های مختلف وجود ندارد و مهم بینش و نگاه و ایده ی آرتیست است و نمایش این که افرادی در شهر
های مختلف ، چقدر میتوانند دغدغه ها و نیازهای متفاوت یا همسان داشته باشند که این امر ازین طریق میسر میشود .
در واقع در این پروژه هدف ما گسترش این امکان است که هنرمندان در هر شهری بنا بر ایده و ذهنیتی که دارند بتوانند آثارشان را نمایش دهند .
روند شکل گیری در دوره ای حدود یکسال به طول انجامید و سعی بر این بوده که هر یک از این هنرمندان بنابر نیاز فکری و توانایی و موضوعی که داشته اند خط مشی شخصی خود را بیابند و ایده های خود به اثر هنری تبدیل نمایند .
وی در رابطه با تعداد و اندازه آثار این مجموعه گفت: حدود چهل اثر را به نمایش خواهیم گذاشت که اندازه های متفاوتی دارند و بخاطر ظرفیت گالری و تعداد هنرمندان، کارهای کوچکتر را انتخاب کرده ایم . تکنیک این کارها متفاوت است و طیف وسیعی را در بر میگیرد ، از کار با خودکار تا رنگ و میکس مدیا .... حضور دارد.
ایشان در مورد عنوان نمایشگاه توضیح داد:
همه ی ما روزانه تجربیاتی را پشت سر می گزاریم و امر مهم آن است که چگونه به آن می نگریم.ایده هایی که هر روز به ذهن ما میرسد و بدلیل روزمرگی و تکرار ، به راحتی از کنار آنها میگذریم .هدف حساس شدن و دیدن و به راحتی عبور نکردن است ، دیدن تغییرات ، از تغییرات ظاهری حالتهای فیگور گرفته تا دیدن تغییرات موقعیت ها و مکانها و مهمتر از آن تغییرات ذهنی و و باطنی و مفهومی....این که عبور کنیم از روزمرگی و از دل آن نگاه جدیدی بیابیم که نه باعث آزار و افسردگیمان شود و نه باری بر دوش ....

logo-samandehi