تکنولوژی اثری از رافائل را شناسایی کرد

محققان دانشگاه ناتینگهام و دانشگاه برادفورد از فناوری تشخیص چهره برای شناسایی هنرمند نقاشی موسوم به de Brécy Tondo استفاده کردند.

به گزارش گالری آنلاین، محققان اکنون بر این باورند که نقاش آن به احتمال زیاد رافائل نقاش ایتالیایی دوره رنسانس بوده است.

محققان دریافتند که چهره مدونا و کودک با چهره‌های سیستین مدونا محراب رافائل یکسان است.

تجزیه و تحلیل تصویر دیجیتال و مقایسه فیگورهای هر دو اثر نشان داد که ویژگی‌های صورت مدونا 97 درصد و ویژگی‌های صورت کودک 86 درصد مشابه است.

دکتر کریستوفر بروک، محقق افتخاری دانشگاه ناتینگهام، به بی‌بی‌سی گفت که این ارقام نشان می‌دهد که «احتمال آماری بسیار بالایی وجود دارد که آثار هنری بررسی شده توسط خالقان یکسان خلق شده‌اند».

بروک، متخصص تجزیه و تحلیل تصویر دیجیتال، با همکاری استاد محاسبات بصری دانشگاه برادفورد، اوگیل، پروفسور طیف‌سنجی مولکولی، هاول ادواردز، و تیموتی بنو، محقق هنر و دبیر افتخاری DeBrécy Trust، مقاله‌ای تحقیقاتی درباره این کشف نوشت. این مقاله در یک کنفرانس بین المللی در پنوم پن، کامبوج ارائه شد و انتظار می رود اواخر این ماه منتشر شود. Ugail سیستم تشخیص چهره هوش مصنوعی را توسعه داد که می تواند الگوهای تصاویر و ویدئو را با دقت بسیار بالاتری نسبت به چشم انسان شناسایی کند. تجزیه و تحلیل مولکولی توسط ادواردز نشان داد که رنگدانه‌های نقاشی نمونه‌ای از اوایل دوره رنسانس قبل از 1700 هستند، و بعید می‌دانند که یک کپی باشد.

بروک به بی‌بی‌سی گفت: این یک اثر هیجان‌انگیز است که نوید زیادی برای بررسی آثار هنری در آینده می‌دهد. شد

logo-samandehi