افتتاح سه نمایشگاه همزمان ونگوگ در سه نقطه جهان

به طور تصادفی، هر سه "نمایشگاه سال" برتر ون گوگ ماه آینده افتتاح می شوند. آنها با هم نگاهی تازه به کار این هنرمند در فرانسه در سالهای پایانی زندگی خود، زمانی که قدرت او در بالاترین حد خود بود، ارائه خواهند کرد.

به گزارش گالری آنلاین، هر نمایشگاه جداگانه بیش از 100 نقاشی وینسنت را شامل می شود. بسیاری از نمایشگاه‌های ون گوگ با قرض گرفتن نقاشی‌هایی (مهم و فرعی) که به صورت امانت در دسترس هستند، نگاهی وسیع به حرفه‌ی هنرمند ارائه می‌دهند. اما این سه نمایش همه جنبه های خاص حرفه او را روشن می کند.

این نوع نمایشگاه‌ها چالش‌های خاصی را برای کیوریتورها به وجود می‌آورند، زیرا به نقاشی‌های خاصی نیاز است و جایگزین‌های آن اغلب نامناسب است.

نمایشگاه امستردام تحت عنوان ون گوگ در Auvers-sur-Oise شامل 48 نقاشی از 74 نقاشی است که او در دهکده ای که در 30 کیلومتری شمال غربی پاریس قرار دارد، تکمیل شده است. این هنرمند در ماه مه 1890 از پناهگاه در پروونس وارد شد و تا ژوئیه آنجا بود، تا زمانی که دو روز پس از شلیک گلوله جان خود را از دست داد. این نمایش شامل مزارع غم انگیز وی با کلاغ ها (ژوئیه 1890) است. این اولین نمایش جامع خواهد بود که به آخرین آثار این هنرمند اختصاص داده شده است.

دو روز پس از افتتاحیه آمستردام، مرکز توجه به شیکاگو منتقل می شود. "ون گوگ و آوانگارد: منظره مدرن" عنوان نمایشگاهی است که 14 می تا 4 سپتامبر در موسسه هنر شیکاگو افتتاح می شود. پس از آن در موزه ون گوگ آمستردام (13 اکتبر تا 14 ژانویه 2024) با عنوانی متفاوت (ون گوگ در امتداد رود سن) ارائه می شود.

این نمایشگاه با مقایسه روشی که رودخانه توسط پنج هنرمند آوانگارد به تصویر کشیده شده است: ون گوگ، ژرژ سورات، پل سیگناک، امیل برنارد و چارلز آنگراند، ظاهر جدیدی به خود می گیرد. صحنه های ون گوگ در کنار رود سن قبلاً هرگز به صورت گروهی نمایش داده نشده بود. همچنین مقایسه کار او با همکاران مترقی اش بسیار جالب خواهد بود.

نمایش سوم سروهای ون گوگ (22 مه تا 27 اوت) در موزه متروپولیتن نیویورک باغ های زیتون و سرو های ونگوگ را بررسی میکند.

logo-samandehi