ترکیب سنت و نوگرایی در نقاشیخط / مهرداد فلاح از مجموعه آثارش می گوید

به گزارش گالری آنلاین،نگارخانه آرت‌سنتر جمعه هفتم اسفند ماه میزبان بیست اثر نقاشیخط با تکنیک میکس مدیا (ترکیب موارد) در ابعاد بزرگ از مهرداد فلاح هنرمند نقاش فعال در حوزه نقاشیخط خواهد شد .

مهرداد فلاح در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با آثارش توضیح داد:

"نقش اصلی به کار گرفته شده در آثار من طرح شیر های ایرانی با استفاده از ادبیات ایرانی همچون اشعار مولانا و خیام است، چرا که یکی از نماد ها و سمبل های ایرانی نقش شیر است ، مانند شیر های سنگی و ... که از قدیم در فرهنگ و سنت های ایرانی حضور داشته است و در واقع در آثارم ترکیبی از نوگرایی و سنت حضور دارد .

متاسفانه تا به امروز در حوزه ی نقاشیخط شاهد کارهای تکراری و کپی بسیاری بوده ایم ، از آنجایی که من یک نقاش هستم از خط در جهت نوآوری در این سبک استفاده کرده ام و با استفاده از عناصر، سمبل ها و رنگ های نمادین در جهت نمایش اصالت فرهنگ ایرانی کوشش داشته ام"

شمیم بهار در توضیحات نمایشگاه مهرداد فلاح نگاشته است:

میان سنت و نوآوری تضادی در کار است، سنت می‌خواهد همه چیز همان بماند که هست، نوآوری می‌خواهد هیچ چیز آنچنان که هست نماند. با این همه از آمیزش سنت و نوآوری است که در فرهنگ، چون نمودی از زندگانی انسان، آفریده می‌شود. بر بنیاد سنت است که فرهنگ، در طول زمان، یگانه و استوار می‌ماند و در پرتو نوآوری است که فرهنگ پیش می‌رود و تکامل می‌یابد. اگر سنت در کار نمی‌بود، فرهنگ همچون آب در مرداب می‌گندبد.

این همه درباره هنر نیز بی‌ کم و کاست درست است. چراکه هنر نمودی است از فرهنگ. در هنر آنکه از هرگونه سنت می‌گسلد، بی‌ریشه می‌شود و آنکه نوآور نیست، مرتجع است. تنها از امیزش سنت و نواوری است که هنر اصیل، چون نمودی از فرهنگ آفریده می‌شود و مهرداد فلاح از آثار خود آمیزه‌ای دلکش از سنت و نواوری به ما عرضه می‌کند. او هنرمندی به راستی اصیل است.ِ

این نمایشگاه تا یازدهم اسفند ماه برپا خواهد بود و علاقه مندان میتوانند در روز گشایش نمایشگاه هفتم اسفند ماه ساعت ۱۶ تا ۲۱ و در سایر روز ها ساعت 12 الی 21 به گالری آرت‌سنتر به آدرس شریعتی، ضلع شمال‌غربی پل صدر، پلاک ۱۷۱۶ مراجعه نمایند.

logo-samandehi