فروش آثار تناولی و تبریزی در اکسپوی هنرستان پسران

در دومین اکسپوی هنرستان تجسمی پسران، آثار هنرمندانی مانند پرویز تناولی و صادق تبریزی در کنار آثار هنرآموزان و فارغ‏‌التحصیلان، برای نمایش و فروش ارائه می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، دومین اکسپوی هنرستان تجسمی پسران با عنوان «پیچ شمیران» از 6 تا 26 اسفندماه در هنرستان تجسمی پسران برگزار می‌شود. احسان آقایی نمایشگاه‌گردان این اکسپو است.

احمد رویایی - مدیر هنرستان تجسمی پسران - درباره‌ی سابقه برگزاری اکسپو در این هنرستان، گفت: نخستین اکسپوی هنرستان در سال 1389 با آثار دانش‎آموختگان، فارغ‎التحصیلان و استادان هنرستان پسران در نگارخانه شریف‌آبادی هنرستان برگزار شد. در این اکسپو 100 اثر هنری از 40 هنرمند برای فروش ارائه شدند. در برگزاری این اکسپو، پنج گالری و مجله گرافیک با ما همکاری داشتند و آثاری از محمود جوادی‌پور و احمد اسفندیاری در آن برای فروش گذاشته شد. البته فروش اکسپوی اول ما چندان خوب نبود، اما از نمایشگاه استقبال خوبی شد.

او درباره دلایل برگزاری اکسپو «پیچ شمیران» گفت: ما در هنرستان مجبوریم از برخی هنرآموزان که شرایط مالی مناسبی دارند، شهریه بگیریم تا بتوانیم خدمات آموزشی خود را به هنرآموزان با استعدادی که توان مالی خوبی ندارند، ارائه کنیم. این اکسپو را با هدف تأمین بخشی از هزینه‌های جاری هنرستان و کمک به هنرجویانی که توان تأمین هزینه‌های خود را ندارند، برگزار می‌کنیم.

رویایی همچنین گفت: در صورت اقبال این اکسپو، از سال آینده هر شش‌ماه یک‌بار این اکسپو برگزار خواهد شد و به احتمال زیاد، در مکان دیگری شاهد برگزاری این رویداد هنری خواهیم بود.

احسان آقایی - نمایشگاه‌گردان اکسپو «پیچ شمیران» - نیز گفت: از میان فارغ‌‏التحصیلان و هنرآموزان هنرستان، پس از بررسی آثار بیش از 300 هنرمند، 150 هنرمند برای حضور در اکسپو انتخاب شدند. هر هنرمند در این اکسپو دو اثر دارد که به‌دلیل کمبود فضا، از هر هنرمند یک اثر روی دیوار رفته است.

او افزود: هدف‌‏گذاری ما این بود که کارها زیر سه میلیون تومان قیمت داشته باشند. به همین دلیل، هنرمندانی که آثار گران‌قیمتی دارند در این اکسپو شرکت نکردند. هرچند بعضی هنرمندان مثل پرویز تناولی، یک اثر به هنرستان اهدا کردند. هنرمندان دیگر نیز 40 درصد فروش آثار خود را به هنرستان اختصاص خواهند داد.

معاون هنری هنرستان تجسمی پسران همچنین اظهار کرد: از هنرمندانی مانند پرویز تناولی، صادق تبریزی، منوچهر معتبر، احمد وکیلی، هانیبال الخاص، فریده لاشایی، علیرضا آدم‌بکان، حافظ میرآفتابی، کاوه نجم‌‏آبادی و اکبر نیکان‌پور در کنار هنرآموزان و فارغ‏‌التحصیلان، آثاری در این اکسپو هستند.

آقایی با بیان این‌که این اکسپو به‌دلیل حمایت نکردن از هنرستان و با هدف جذب کمک‌هایی برای این نهاد هنری برگزار می‎شود، گفت: در این اکسپو پنج مجسمه، شش اثر نگارگری و بقیه آثار، نقاشی هستند. قیمت آثار از 300 هزار تا سه میلیون تومان است. اثر تناولی پنج میلیون تومان قیمت دارد و از مجموعه‌کارهای چاپی او به‌شمار می‌رود.

اکسپوی هنرستان هنرهای تجسمی پسران از 6 تا 26 اسفندماه در هنرستان تجسمی پسران برگزار می‌شود.

logo-samandehi