فضای عرفانی با نگرش شرقی و تکنیک های اصیل ایرانی/ خط-آینه در گالری 26 گشایش می یابد


به گزارش گالری آنلاین ، گالری 26 روز جمعه هفتم اسفند ماه میزبان آثار هیوا علیزاده تحت عنوان "خط - آینه " خواهد بود.

در بیانیه ی این نمایشگاه آمده است:
هنگام تولد تنها یک آینه ی زلا ل و صافیم .گذر زمان و رویارویی با تجربه ها این آینه را می شکند، ولی عشق و امید آنها کنار یکدیگر جمع می کند و فرصت دیدن یک مفهوم جدید را می دهد. برای رشد باید دید و ان مفهوم جدید را آشکار کرد.


هیوا علیزاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گالری آنلاین در مورد آثارش توضیح داد:

این مجموعه با بیش از25 هزار قطعه آینه در 6 اثر با تکنیک سنتی آینه کاری و برش انجام شده است و ابعاد اثار یک و نیم تا دو و سه متر طراحی شده است.ایده ی این مجموعه از نقش فرش گرفته شده است که فرمی پیکسلی میباشد و سعی کردم با الهام از هنر ایرانی به یک فرم جید و خلاقانه تر، با حفظ همان معنی برسم و آیینه کاری نیز در مسجد، تأکید مهمی بر خود شناسی است و همیشه جایگاه مهمی در هنر ایرانی داشته است .

سعی من بر آن بوده که با ترکیب آیینه کاری، خط، فرم و نقش فرش به یک سری فرم انتزاعی خط و آینه برسم که وقتی مخاطب در مقابل اثر قرار میگیرد با فراهم آوردن فرصتی برای دیده شدنش در اجزاء، تجربه ای از خودشناسی را به او بدهم و فضای عرفانی با نگرش شرقی با تکنیک های ایرانی اصیل خلق کنم.

برای آشنایی و درک این فرم ها مدت زیادی در شهرهای گوناگون ایران بر روی این تکنیک ها و مفهوم های آثار مورد مطالعه، تحقیق متمرکزی انجام داده ام.

علیزاده در ادامه افزود: در حقیقت خط و آینه تکنیک های اصلی این مجموعه هستند اما برای من هنگامی که با الماس در حال بریدن آینه ها هستم گویی به شکلی همان قلم را در دست گرفته در حال نوشتنم که هر دو به ظرافت و صبوری خواصی نیاز من هستند.

هیوا علیزاده دارای مدرک کارگردانی سینما است و در رشته ی هنر تجسمی بصورت خوآموخته و تجربی کسب مهارت کرده و همچنین با کار کردن در حضور اساتید مختلف به شناخت مبانی هنر و اصول عملی آن پرداخته است

وی در فراخوان سال 94 منتخبین مجسمه سازان زیر 35 سال جزو برگزیدگان بوده که آثار آن مجموعه در گالری شیرین به نمایش در آمد. یک اثر دیگر این هنرمند نیز در جشنواره ی هند برگزیده شده است. در زمینه ی سینما نیز چهار فیلم تجربی ساخته و چند پرفورمنس نیز برگزار کرده است.

این نمایشگاه تا 13 اسفند ماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان میتوانند همه روز از ساعت 16 الی 20 از این آثار در گالری 26 به آدرس خیابان فرمانیه (لواسانی) شرقی،بعد از دیباجی شمالی،خیابان سلیمان پور ظهیر،پلاک26 ، واحد 3،گالری 26 دیدن بفرمایند.


logo-samandehi