ساخت فیلم «ون‌گوگ» با همکاری 100 نقاش

به گزارش گالری آنلاینبه نقل از ایسنا، ونسان ون‌گوگ از بزرگ‌ترین نقاشان هلندی است که تابلوهای «شب پرستاره» و «گل‌های آفتابگردان» او شهرت بین‌المللی دارند. قرار است فیلم زندگی این چهره هنری به‌نحوی بی‌سابقه و با همکاری 100 نقاش ساخته شود.

در این پروژه که برای نخستین‌بار در جهان انجام می‌شود، هر ثانیه از فیلم شامل 12 نقاشی است. این 100 هنرمند آثاری را با فضایی شبیه کارهای ونگوگ خلق می‌کنند و با کنار هم قرار دادن آن‌ها، زندگی این نقاش معروف پست‌امپرسیونیست را روایت می‌کنند.

به گزارش ایندیپندنت، تمام این 100 نفر به سبک آثار ون‌گوگ آموزش دیده‌اند. کارگردانی این فیلم را که به‌تازگی تریلر آن منتشر شده، «دوروتا کوبیلا» نقاش و فیلمساز لهستانی برعهده دارد. کوبیلا برای تهیه‌کنندگی فیلم «پیتر و گرگ» جایزه اسکار گرفته است.

فیلم زندگی خالق «شب پرستاره» شامل بیش از 120 نقاشی از خود ون‌گوگ است و داستان آن از 800 نامه او گرفته شده است. 100 نقاش حرفه‌ای و آموزش‌دیده از ژانویه تا آگوست سال جاری میلادی روی این پروژه کار می‌کنند.

ون‌سان ون‌گوگ، نقاش نامدار هلندی، اگرچه در زمان حیاتش در گمنامی کامل به‌سر برد، اما اکنون به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پست‌امپرسیونیست شناخته می‌شود. او در 30 مارس 1853 در زاندرت در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد. ون‌گوگ فعالیت هنری خود را به‌عنوان طراح و نقاش از سال 1880 و در سن 27 سالگی آغاز کرد.

برخی از مشهورترین کارهای او در دو سال پایانی عمرش خلق شدند، او فقط در دوماه پایانی عمرش، 90 نقاشی از خود باقی گذاشت. ون‌گوگ ابتدا از رنگ‌های تیره و محزون استفاده می‌کرد تا این‌که در پاریس با امپرسیونیسم و نئوامپرسیونیسم آشنا شد و این آشنایی پیشرفت هنری او را سرعت بخشید. او شیفته‌ نقاشی از کافه‌های شبانه، مردم طبقه‌ کارگر، مناظر طبیعی فرانسه و گل‌های آفتابگردان بود.

او در 29 جولای 1890 در سن 37 سالگی در میان کشتزارها، گلوله‌ای در سینه‌اش شلیک کرد و روز بعد درگذشت.

logo-samandehi