احمد وکیلی: پیشکسوتان اعتبار رویدادهای هنری هستند

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران؛ احمد وکیلی، هنرمند مطرح نقاشی، با اشاره به اهمیت حضور پیشکسوتان در جشنواره‌ها اظهار داشت: در این رویداد هنری مانند بسیاری از جشنواره‌های دیگر، بخش پیشکسوتان، دانشجویان و... از یکدیگر جداست اما آنچه بیش از همه اهمیت دارد جایگاه و تاثیرگذاری مدعوین در این جشنواره‌هاست.
این هنرمند ادامه داد: امسال با روی باز پذیرفتم که در این رویداد شرکت کنم و و معتقدم که باید با برنامه ریزی دقیق و امتیازات خوب پیشکسوتان را برای حضور در چنین جشنواره‌هایی ترغیب کرد، چرا که بی‌شک حرفه ای‌ها و پیشکسوتان اعتبار یک جشنواره محسوب می‌شوند.
هنرمند مدعو بخش تخم‌مرغ‌های نوروزی سالانه بهارستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در طرحش تلاش کرده شادی را منتقل کند، اظهار داشت: امسال به سبک خودم روی تخم مرغ طرحی را پیاده می کنم که در نهایت شادی و نشاط را به مخاطب منتقل کنم. همچنین در این طرح از رنگ‌های شاد و گرمی چون قرمز و بنفش استفاده خواهم کرد.
وکیلی با اشاره به اینکه نقاشی دیواری، مجسمه، گرافیک و تخم مرغ‌های نوروزی در زیباسازی شهر تأثیربسزایی دارند، تصریح کرد: با توجه به اینکه تخم مرغ‌های رنگی سنت دیرینه مان محسوب می شوند از این رو دیدن آنها در ابعاد بزرگتر و در سطح شهر باعث نشاط در میان شهروندان می شود.
این هنرمند همچنین تأکید کرد که چنین رویدادهایی در صورتی بر ارتقای هنر تاثیرگذار است که در آن شاهد زمینه چینی مفصلی باشیم و مدیریت سازمان بتواند فضایی را مهیا کند تا بهترین طرح‌ها و ایده‌ها در آن اجرا و جانمایی شوند.
وی در پایان با اشاره به راه اندازی دبیرخانه دائمی سالانه هنرهای شهری بهار تهران گفت: با راه اندازی دبیرخانه دائمی و برگزاری جلسات متناوب می توان شاهد نتایج بهتر در رویداد «بهارستان» باشیم.
لازم به یادآوری است، رویداد هنری «بهارستان» (سالانه هنرهای شهری بهار تهران) در بخش‌های مجسمه، هنرهای محیطی، گرافیک، نقاشی دیواری و تخم‌مرغ‌های نوروزی همزمان با ایام نوروز 1395 در تهران برگزار می‌شود و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

logo-samandehi