الهه مقدمی رنگین کمان ماهی را به رویداد «بهارستان» آورد

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، الهه مقدمی، هنرمند نقاش و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در این رویداد در بخش هنرمندان مدعو در بخش تخم مرغ‌های نوروزی حضور پیدا کرده است، اظهار داشت: در این رویداد در بخش تخم مرغ های نوروزی شرکت کرده‌ام. بر این اساس یکی از المان‌های هفت سین که ماهی است را برای ترسیم بر روی حجم تخم‌مرغی شکل انتخاب کرده‌ام. این ماهی‌ها روی سطح تخم مرغ‌های نوروزی در حال حرکت و گردش هستند. زمینه تخم مرغ قرمز است و ماهی به رنگین کمان می‌مانند.
این هنرمند پیشکسوت با بیان اینکه در دوره‌های قبل هم در طرح پیشواز از بهار شهرداری تهران شرکت کرده است، ادامه داد: خوشبختانه چون رویداد «بهارستان» مصادف با نوروز است و حال و هوای بهاری دارد در سال‌های اخیر که من هم در هر دوره حضور داشته‌ام شاهد استقبال شهروندان بوده‌ام. چرا که شهر حال و هوای بهاری به خود می‌گیرد. از طرفی المان‌هایی در این رویداد استفاده می‌شود که بسیار ملموس و دیدنی است و از طرفی با توجه به اینکه در خیابان‌های اصلی جانمایی می‌شوند مورد توجه عموم قرار می‌گیرند.
مقدمی همچنین با اشاره به اهمیت ماندگاری این آثار گفت: با توجه به اینکه «بهارستان» رویدادی فصلی و کوتاه مدت است آثار هم در شهر ناپایدار است و در پایان بهار تولیدات هنرمندان از سطح شهر جمع می‌شوند. این در حالی است که اگر شهرداری نسبت به این موضوع نگاه کلان‌تری داشته باشد و سرمایه‌گذاری بیشتری کند و با توجه به سرمایه و بودجه‌ای که صرف می‌کند شاهد اتفاقات ماندگارتری در شهر خواهیم بود.
وی با بیان اینکه با برگزاری این رویدادها شاهد ارتقای هنر در شهر خواهیم بود، اظهار داشت: با برگزاری این رویدادهای هنری، هنرمندان به مردم نزدیک‌تر خواهند شد. از طرفی اساسا شهروندان نسبت به این اتفاقات واکنش بسیار خوبی نشان می‌دهند به طور مثال بارها پیش آمده که شهروندان در تماس با من ایده‌های جالبی برای نقاشی دیواری و نقاشی بر روی تخم‌مرغ‌های نوروزی مطرح کرده‌اند چرا که برایشان مهم است چه طرحی را در شهر ترسیم کنیم.
مقدمی نقاش دیواری و آثاری چون تخم مرغ های نورزی در شهر را باعث تلطیف شدن فضا و آرامش روحی شهروندان دانست.
لازم به یادآوری است، رویداد هنری «بهارستان» (سالانه هنرهای شهری بهار تهران) در بخش‌های مجسمه، هنرهای محیطی، نقاشی دیواری، گرافیک و تخم‌مرغ‌های نوروزی همزمان با ایام نوروز ۱۳۹۵ در تهران برگزار می‌شود و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

logo-samandehi